הוארכה כהונת נציגי הציבור בדירקטוריוני חדשות 2 ו-10

בדירקטוריון חדשות 2 הוארכה כהונתם של היו"ר עו"ד תמי רוה, עו"ד רחל דון יחיא, אל"מ (מיל') עדי ברשדסקי ורו"ח אהוד רצאבי ■ כהונתם של נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 10, ובראשם היו"ר יורם שכטר, הוארכה רק עד סוף השנה

מועצת הרשות השנייה החליטה להאריך בקדנציה נוספת את כהונתם של נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 2 ובראשם יושבת-הראש, עו"ד תמי רוה.

יחד עם רוה הוארכה כהונתם של עו"ד רחל דון יחיא, אל"מ (מיל') עדי ברשדסקי ורו"ח אהוד רצאבי.

הארכת הכהונה באה בניגוד לעמדתו של מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, שאמר בדיון כי לא נכון למועצת הרשות השנייה, הנמצאת בשלהי כהונתה, לקבוע עובדות למועצה הבאה.

בתוך כך, בשל חוסר הוודאות באשר לעתידו של ערוץ 10, הוארכה כהונתם של נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 10, ובראשם היו"ר יורם שכטר, רק עד לסוף השנה הזו - מועד סיום זיכיון הערוץ.

במהלך הישיבה, שהתקיימה ביום חמישי האחרון, הציגה רוה סקירה מקיפה על הפעילות של הדירקטוריון בתקופת כהונתה.

במכתב שהוציא מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס לעובדים, בעקבות בחירתם המחודשת של חברי הדירקטוריון, נכתב כי "תמי רוה ונציגי הציבור הם מרכיב מכריע בחומת המגן שמקיפה את חברת החדשות אל מול הלחצים, המשברים והסערות שמסביב, שפקדו ופוקדים את שוק התקשורת והעיתונות בישראל".

באב"ד סירב להגיב לידיעה. מהרשות השנייה נמסר: "ביום חמישי האחרון קיימה מועצת הרשות דיון בהשתתפות נציגי הציבור שמונו על-ידה כחברי דירקטוריון בחברות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10. במהלך הישיבה דיווחו חברי הדירקטוריון למועצה על פעילותם בדירקטוריונים בחודשים האחרונים.

"בתום הדיון החליטה המועצה להאריך את כהונת הדירקטורים מטעמה בחדשות 2 ל-3 שנים נוספות. כהונת הדירקטורים מטעם המועצה בחדשות 10 הוארכה עד לתום תקופת הזיכיון של הערוץ - סוף דצמבר 2014. המועצה קבעה כי הארכות אלה הינן בכפוף לבדיקה משפטית עדכנית של כשרותם המשפטית של הדירקטורים המכהנים, שתבוצע על-ידי היועצת המשפטית של הרשות".