אקו-וקס W730 - רובוט יעיל לניקוי חלונות

ה-W730 הוא התקדמות בכיוון הנכון המוצר עדיין לא בשל ולחברה יש עוד עבודה כדי להפוך אותו למוצלח מאוד, אך מצד שני, מי שמתעצל ורוצה חלונות נקיים, כנראה לא ימצא בשלב זה פתרון טוב יותר בשוק.

קטגוריית הרובוטים לשטיפת חלונות עדיין לא תפסה תאוצה, כאשר השחקנית העיקרית בה היא חברת EcoVacs המוכרת מעולם רובוטי שאיבת האבק. בתקופה האחרונה השיקה החברה את הדור השני לשטיפת חלונות, דגם W730, השייך לסדרת ה-WinBot שלה. מדובר בדגם המציע שיפורים לעומת הדור הקודם, אבל עדיין מדובר בטכנולוגיה שלא הגיעה לבשלות.

הפעלה: ה-W730 מתלבש על החלונות באמצעות ואקום, הוא מחובר כל הזמן בעזרת כבל חשמל ארוך לקיר ויש לו סוללה פנימית, למקרה שתהיה הפסקת חשמל (אחרת הרובוט יצנח לרצפה). בנוסף, בחברה כללו שלט רחוק, שמאפשר לשלוט בו ולהביא אותה לקרבה פיזית למשתמש, כך שניתן יהיה להסיר אותו מהחלון.

ניקוי: הדגם החדש מציע ניקוי של חלונות ללא מסגרת, בניגוד לדור הקודם. שיטת העבודה דורשת להתיז מעט נוזל ניקוי המגיע בערכה על רפידות המתלבשות למוצר. את הרפידות צריך לזכור להסיר לאחר העבודה ולשטוף אותן. הערכה מגיעה עם שלושה סטים של רפידות, ואם מנקים מספר חלונות צריך להחליפן.

הבעיה היא שהרובוט מיועד לחלונות המלוכלכים מאבק בלבד. חול מקשה מאוד על העבודה שלו ובחברה מציעים לנקות מעט את החלון לפני זה. בפועל, הרובוט ניקה גם חלונות מאוד מלוכלכים, אבל במקרים האלו, הוא נתקע ודרש מאיתנו לנקות מעט את החלק האחורי שלו. מצד שני, בתחזוקה שוטפת של החלונות, כאשר הלכלוך לא עצום, אין שום בעיה.

רעש: הדור הנוכחי השתפר משמעותית. אמנם עדיין מדובר במוצר רועש שלא בהכרח נעים לשבת לידו בזמן שהוא עובד, אבל הרעש כבר לא בלתי נסבל.

בשורה התחתונה: ה-W730 הוא התקדמות בכיוון הנכון. המוצר עדיין לא בשל ולחברה יש עוד עבודה כדי להפוך אותו למוצלח מאוד, אך מצד שני, מי שמתעצל ורוצה חלונות נקיים, כנראה לא ימצא בשלב זה פתרון טוב יותר בשוק.

מחיר: 2,700 שקל.

ציון: 8.