ועד העובדים בבנק מרכנתיל הודיע על נקיטת עיצומים

העובדים: "פקעה סבלנותנו. אנו נפעל מעתה ככל שיידרש על מנת שעובדי מרכנתיל יקבלו את מלוא זכויותיהם, ולשם כך ננקוט בכל הצעדים שיידרשו"

החרפה ביחסי העבודה בבנק מרכנתיל שמקבוצת דיסקונט . ועד העובדים בראשות איציק הרוש הפיץ היום (ב') חוזר לעובדי הבנק, ובו כתב כי לאור היחסים עם ההנהלה, הוחלט להתחיל בעיצומים.

"פקעה סבלנותנו. אנו נפעל מעתה ככל שיידרש על מנת שעובדי מרכנתיל יקבלו את מלוא זכויותיהם, ולשם כך ננקוט בכל הצעדים שיידרשו", נכתב בחוזר שהגיע לידי "גלובס".

הוועד עדיין לא הגיש בקשה רשמית לסכסוך עבודה, ולכן כרגע העיצומים קלים יחסית וכוללים הפסקת פעילות שיווקית, החרמת ישיבות ופגישות הקשורות להתייעלות, וסירוב לעבוד שעות נוספות. ממרכנתיל לא נמסרה תגובה לידיעה.

הסיבה המרכזית לסכסוך היא שלטענת הוועד, הנהלת הבנק טרם העניקה את תוספת השכר השנתית המגיעה לפני מנגנון הטייס האוטומטי. בוועד אומרים כי ההנהלה מתנה את תוספת השכר בחתימה על הסכם השכר החדש.

למרות שמרכנתיל משתייך לבנק דיסקונט, הרי שהסכם השכר של העובדים שלו צמוד דווקא לבנק לאומי, ולכן עובדיו נהנים מתוספת שכר שנתית של מעל 5%. לדברי גורמים בוועד, הנהלת מרכנתיל ניסתה בעבר לנתק את ההצמדה לבנק לאומי, אך ויתרה על הרעיון, לאחר שהבינה שזה לא ישתלם להם.

בניגוד ליחסים הלא פשוטים הקיימים בבנק דיסקונט בין ההנהלה לוועד, הרי שבחברה הבת מרכנתיל היו דווקא יחסים טובים ותקינים לאורך השנים. "אני מקווה שמי שצריך להתערב יתערב ויפתור את המחלוקות. חבל שכדור השלג יתחיל להתגלגל, כי קשה לדעת איך ייגמר", אמר ל"גלובס" יו"ר הוועד איציק הרוש. הערב צפוי ועד העובדים להתכנס ולהחליט על הצעדים בהמשך, ובראשם להחליט האם לבקש באופן רשמי סכסוך עבודה בבנק. בין הנהלת הבנק לוועד מתקיימות שיחות מזה שבעה חודשים במספר סוגיות, ביניהן חוקת העבודה. מדוחות מרכנתיל עולה, כי הסכם השכר פג כבר בסוף 2013, אולם בוועד טוענים כי ההסכם תקף עד 2015.

בתוך כך, שביתת הפקידים בבנק הבינלאומי נכנסה ליומה השני. הוועד בראשות חנוך ליבנה הודיע כי גם מחר ישבתו הפקידים. סניפי הבנקים אמנם פתוחים, שכן מורשי החתימה והמנהלים משתייכים לוועד אחר, שאינו נמצא בסכסוך עבודה, אך היעדרותם של הפקידים גורמת שיבושים.