בת-ים: הגדלה במספר הדירות שייבנו בתמ"א 38

שטח דירה מינימלי במסגרת פרויקט תמ"א 38 ישתנה מ-95 מ"ר ל-60 מ"ר ■ מדובר רק ב-500 דירות בפרויקטים שייבנו במסגרת התיקון השני לתמ"א 38 המאפשר הריסה ובנייה מחדש

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת-ים אישרה תוכנית להגדלת מספר הדירות שניתן לבנות בפרויקטים במסגרת תמ"א 38 בעיר. מדובר רק בפרויקטים שייבנו במסגרת התיקון השני לתמ"א 38 המאפשר הריסה ובנייה מחדש.

על-פי ההחלטה, שטח דירה מינימלי במסגרת פרויקט תמ"א 38 ישתנה מ-95 מ"ר ל-60 מ"ר. המשמעות היא שבכל פרויקט שיתבצע במסגרת התיקון השני לתמ"א 38 יוכלו יזמים לבנות מספר גדול יותר של יחידות דיור. החלטה זו גם יוצרת תמריץ לבניית דירות קטנות בעיר.

במקביל, מגבילה התוכנית החדשה את מתן ההיתרים ל-500 דירות חדשות בלבד - כלומר 500 דירות שיתווספו מכח זכויות תמ"א 38 בכל אחד מהמבנים, לא כולל הדירות שקיימות בבניינים הישנים שייהרסו.

תוכנית דומה ברמת-גן נתקלה בקשיים ואף בוטלה משום שבית המשפט קבע כי הגדלת הצפיפות לא לוותה בבדיקה של הוועדה המקומית אם יעמדו התשתיות בעומס תוספת היחידות. ביטול התוכנית הוביל לתקופה ארוכה שבה הוקפאו היתרי הבנייה לפרויקטים של תמ"א 38 בעיר. בעקבות זאת, הגבילו בבת-ים את מספר יחידות הדיור שיתווספו על-פי התוכנית וליוו אותה בבדיקה כזאת.

התוכנית מאפשרת ליישם שימושים אחרים במסגרת הפרויקט, בהיקף של עד 15% מסך השטחים המותרים לבנייה, וזאת למטרת מלונאות, משרדים או מסחר.