נעילה מעורבת בבורסה; סלקום זינקה 5.3% לאחר הדוח

פרטנר וסלקום פרסמו דוחות טובים לרבעון הראשון ■ מחזור המסחר מסתכם בכ-830 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') במגמה מעורבת על רקע מגמה מעורבת באסיה והנעילה המעורבת בוול סטריט אמש. היום נפתח המסחר בוול סטריט בירידות קלות וגם באירופה מתנהל המסחר בירידות קלות. מחזור המסחר הסתכם בכ-830 מיליון שקל.

אתמול פירסם אגף החשב הכללי כי יחס החוב-תוצר של ישראל, המדד החשוב ביותר למדידת היציבות הפיסקלית והפיננסית של מדינה, שוב ירד ועמד ב-2013 על 66.1% מהתמ"ג, לעומת 67.1% ב-2012. בחשכ"ל מסבירים כי המשך הירידה בחוב נובעת מהמשך הצמיחה הנומינלית שהייתה מהירה יותר מגידול החוב, מהאינפלציה הנמוכה ומהתחזקות השקל אל מול הדולר.

עם זאת, עדיין משלמת ממשלת ישראל מחיר יקר על החוב: בשנת 2013 שילמה הממשלה כ-38.4 מיליארד שקל בגין ריבית על החוב. הסיבה לכך: למרות שהריבית בעולם נמוכה מאוד, כשני שליש מהחוב של ישראל הוא "ישן" והוא משלם בין 3% ל-6% (!) ריבית. במונחי תוצר, ישראל משלם ריבית על חוב בסך כ-3.6% תוצר, זאת לעומת כ-1.84% בקרב מדינות ה-OECD בממוצע קרי, כמעט כפול.

במסחר בשוק המט"ח נרשמה יציבות של השקל מול הדולר והאירו. הדולר היציג נקבע ברמה של 3.457 שקלים והאירו ברמה של 4.74 שקלים.

מנכ"ל הבורסה: החלום - 100 חברות נוספות תוך 5 שנים

חברת פרטנר דיווחה היום על הכנסות של 1.1 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל ב-2013. הרווח זינק ב-67% ל-52 מיליון שקל - בעיקר הודות להתייעלות ולקיצוץ בהוצאות המימון ברבעון.

גם סלקום דיווחה הבוקר על תוצאותיה ורשמה הכנסות של 1.13 מיליארד שקל ברבעון הראשון, ירידה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 - בעיקר על רקע שחיקה מהכנסות משירותים. הרווח זינק ב-70% ברבעון ל-114 מיליון שקל - בעיקר עקב ההתייעלות וקיצוץ בהוצאות מימון. הדוח הטוב של סלקום הקפיץ גם את מניות דסק"ש ואידיבי פתוח.

מניית איזיצ'יפ בלטה בעלייה חדה לאחר שפרסמה דוחות במהלך המסחר. מחר בבוקר צפויות לדווח כיל ובנק מזרחי טפחות.

חברי כנסת בוועדת הכספים הודיעו אתמול כי בכוונתם לפנות ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת שייבחן את העסקה למכירת כלל ביטוח לידי קבוצת רוכשים מסין. הח"כים הביעו חשש מאיבוד שליטה על שיעור משמעותי מכספי חיסכון הפנסיה של אזרחי ישראל והעברתו לידי רוכשים זרים.

אלביט מערכות עלתה אתמול קלות לאחר פרסום דוח הרבעון הראשון של 2014 שבו רשמה עלייה קלה בהכנסות ל-682.6 מיליון דולר ועלייה של 16% ברווח הנקי (על בסיס GAAP) ל-48.2 מיליון דולר.