סלקום קיצצה בהוצאות - והרווח זינק 70% ל-114 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.13 מיליארד שקל, ירידה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל - בעיקר עקב שחיקה בהכנסות משירותים ■ איבדה 43,000 מנויים ברבעון

התחרות בשוק הסלולר הישראלי, שנמשכת במלוא העוצמה כבר שנתיים, ממשיכה לשחוק את הכנסות חברת הסלולר הוותיקה סלקום . אולם למרות ירידה של כ-10% בהכנסות המגזר הסלולרי ברבעון הראשון של 2014 ביחס לרבעון המקביל, וירידה של כ-7% לעומת הרבעון הקודם, הצליחה סלקום להגדיל הן את הרווח הנקי שלה והן את תזרים המזומנים הפנוי.

ירידה במספר המנויים

סלקום, שפרסמה היום (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2014, הציגה תזרים פנוי של 366 מיליון שקל - עלייה של כ-19% ביחס לרבעון המקביל, וזהו נתון שמעיד על איתנות פיננסית שיכולה להמשיך ולממן את ההשקעות בדור הרביעי של החברה.

בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 114 מיליון שקל, גידול של 70% בהשוואה לרבעון המקביל ושל 12% מהרבעון הקודם. העלייה ברווח נבעה מירידה בהוצאות התפעוליות, בעיקר בשל צעדי ההתייעלות שסלקום נקטה בהם, כמו גם מירידה בהוצאות המימון נטו.

סך ההכנסות הגיע ברבעון ל-1.1 מיליארד שקל, מתוכן 916 מיליון שקל מהמגזר הסלולרי והיתר מנטוויז'ן. בתחום הסלולר, לעומת הרבעון הקודם נרשמה ירידה של כ-6% בהכנסות משירותים, שהסתכמו ב-728 מיליון שקל, וההכנסות ממכירת ציוד ירדו בכ-10% לסך של 188 מיליון שקל.

יצוין כי סלקום נהנית מהכנסה של כמה עשרות מיליוני שקלים ברבעון מאירוח גולן טלקום על הרשת שלה. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה ב-3% ביחס לרבעון הקודם, ל-265 מיליון שקל.

בסוף הרבעון היו לסלקום קצת מעל 3 מיליון מנויים, ירידה של 1.4% במספר המנויים לעומת הרבעון הקודם. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח סלולר (ARPU) המשיכה להישחק, והסתכמה ב-74.7 שקל.

"סלקום מציגה תוצאות עסקיות חזקות לרבעון הראשון של 2014", אמר היום המנכ"ל, ניר שטרן. "תוצאות חיוביות אלה הן תוצאה ישירה של האסטרטגיה שלנו, בביסוס מעמדנו כקבוצת תקשורת מובילה, תוך מיקוד ברווחיות ובהרחבת סל המוצרים ללקוח, יחד עם שמירה על מחויבותנו לספק שירות לקוחות איכותי. מהלכי ההתייעלות שהובלנו מאז המיזוג עם נטוויז'ן הביאו לחיסכון בהוצאות של כ-820 מיליון שקל במונחים שנתיים", הוסיף שטרן.

גם הרבעון לא יחולק דיבידנד

סלקום, שנסחרת בתל-אביב ובניו-יורק בשווי 1.25 מיליארד דולר, היא חלק מקבוצת אי.די.בי, שהשליטה בה הועברה בימים האחרונים לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה.

אי.די.בי לא תיהנה מדיבידנד בגין הרבעון המדווח, משום שסלקום החליטה שלא לחלק דיבידנד לתקופה זו, "נוכח המשך התחרות המוגברת והשפעתה השלילית על הכנסות החברה".

התוצאות של סלקום ופרטנר
 התוצאות של סלקום ופרטנר