הנהלת צים והעובדים חוזרים למו"מ: המשרדים ייפתחו היום

בתיווך ההסתדרות, ההנהלה והעובדים חוזרים לשולחן הדיונים ■ ההנהלה סגרה אתמול את משרדי החברה בחיפה ■ העובדים השביתו בסוף השבוע את האנייה "צים איבריה" כחלק ממאבק בלחצי ההנהלה על המדינה לוותר על מניית הזהב שלה בחברה

הנהלת צים וההסתדרות חוזרים לשולחן הדיונים' והנהלת החברה תפתח הבוקר (ד') את משרדי החברה בחיפה, לאחר שאתמול (ג') הם היו סגורים. הצדדים הודיעו הלילה כי בתיווך ההסתדרות ההנהלה וועד עובדי החוף ינסו לסיים את סכסוך העבודה כמה שיותר מהר. העובדים מתחייבים שלא יהיו שיבושי עבודה בתקופת המשא ומתן.

ההסכמה לחזור למו"מ הגיעה בסיוע אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שנענה לקריאת החברה ויפעל באופן אישי על מנת להביא לסיום מוקדם ככל האפשר של המשא-ומתן בדבר כל המחלוקות הקיימות.

כזכור, ביום שני הודיעה הנהלת צים כי משרדי החברה יהיו סגורים ליומיים, והעובדים לא יקבלו משכורת. המהלך הגיעה לאחר שהעובדים השביתו את האנייה "צים איבריה" הפועלת בקו ישראל-המזרח הרחוק, כחלק ממאבק בלחצים שמפעילה ההנהלה על המדינה כדי שזו תוותר על מניית הזהב שלה בחברה. בתגובה ההנהלה ביקשה דיון דחוף בבית הדין לעבודה, ושם הובהר כי זו זכותה של החברה.

מניית הזהב, שעוגנה במסגרת הפרטת החברה בעשור הקודם, מבטיחה כי בכל רגע נתון צי אוניות צים ימנה לפחות 11 כלי שיט, וכי מפקדי הספינות וחלק מאנשי הצוות יהיו ישראלים. עוד נקבע כי חברי הדירקטוריון יהיו ישראלים, וכי למדינה שמורה זכות וטו במקרה של העברת השליטה בה.