מדד אמון הצרכנים: משקי הבית נותרו פסימיים

מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, עלה באפריל זה החודש השלישי ברציפות. אם תמשך המגמה של שיפור בחודשים הקרובים יהיה ניתן לדבר על תפנית חיובית בהערכות של משקי הבית. ■ לצפייה בחוברת המדד המלאה

מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, עלה באפריל זה החודש השלישי ברציפות. המדד טיפס ב-2 נקודות ל-78.8 נק' (1996 = 100 נק') אחרי עלייה של 3 נק' במארס, ועלייה של 4.6 נק' בפברואר. בשלושת החודשים האחרונים השלים המדד עלייה של 9.6 נק', אך נותר נמוך ב-1.9 נק' מרמתו באוקטובר אשתקד.

נתון המגמה של המדד, שמבוסס על ממוצע נע תלת-חודשי, עלה באפריל ב-3.1 נק' ל-76.4 נק', אחרי עלייה של 2 נק' במארס ועלייה של 1.9 בפברואר. הדבר מחזק את הטענה שבחודשים האחרונים נבלם הסחף הפסימי שהסתמן בסוף 2013, ואם תמשך המגמה של שיפור בחודשים הקרובים יהיה ניתן לדבר על תפנית חיובית בהערכות של משקי הבית.

אלא שכדי שתפנית כזו אכן תתרחש, יהיה צורך בעלייה משמעותית בהערכות הציבור. לעת עתה נראה שמדובר ב"תיקון" שהציבור מבצע להערכותיו בסוף השנה שעברה, והתאמתן למה שנראה כתמונה מדויקת יותר של התפקוד במשק בהווה ובעתיד. לצפייה בחוברת המדד המלאה