משרד הביטחון: נפנה כ-1,500 דונם ליד נתב"ג עד סוף השנה

סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף מבצעים ונכסים (אמו"ן) בצלאל טרייבר טען בדיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת כי צה"ל יפנה שטח ליד נתב"ג ששימש עד סוף 2009 את חיל האוויר ובו פעל בסיס התובלה שלו

שטח של כ 1,500 דונם ליד נתב"ג יפונה בידי משרד הביטחון עד סוף 2014- כך הודיע היום (ד') סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף מבצעים ונכסים (אמו"ן) בצלאל טרייבר לחברי הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת.

טרייבר התייחס בדבריו לשטח ששימש עד סוף 2009 את חיל האוויר, ובו פעל בסיס התובלה שלו (בח"א 27). אף שחיל האוויר סיים לפעול בבסיס זה עם העברת מערך התובלה שלו לבסיס נבטים שבנגב - משרד הביטחון השתהה בפינוי הקרקע היקרה ובטיהורה. זאת, אף שגם התעשייה האווירית וגם רשות שדות התעופה (רש"ת) מגלות בשטח הסמוך עניין רב והתפתחותן העתידית כרוכה בקבלתו.

ההשתהות של משרד הביטחון בפינוי הקרקע היתה אחד מנושאי הביקורת בדו"ח שפרסם לפני כחודשיים מבקר המדינה על מערכת הביטחון. הדיון היום בכנסת נערך בעקבות הדוח.

טרייבר אמר היום כי צוותים של צה"ל ושל משרד הביטחון כבר פינו חלק ניכר מהמבנים בשטח ובימים הקרובים עתיד להתפרסם מכרז לפינוי וניקוי השטח במלואו. הוא הוסיף והסביר כי משרד הביטחון ניהל במשך תקופה ארוכה משא ומתן עם רש"ת ועם תע"א במטרה לחסוך כספי ציבור ולהימנע מהריסת תשתיות כבדות שנמצאות במקום בהן מים, ביוב וחשמל שנדרשות לשני הגופים. לדבריו, על רקע היעדר הסכמות בין הצדדים- החליט המשרד לפתוח בעבודות הפינוי.

במסגרת המכרז, יוצע לקבלני הביצוע למכור את הברזל הרב (כ-1,200 טון) ועוד כמויות גדולות של אספלט גרוס שנמצאים בשטח - בניסיון להוזיל למשרד הביטחון את עלויות הפינוי. טרייבר טען בנוסף כי פינוי בח"א 27 יעשה באופן מלא, ובדומה לפינוי של יותר מ 100 מחנות של צה"ל שהוביל משרד הביטחון בשנים האחרונות.