הפסל דורש מעזריאלי קרדיט ופיצוי בגין הפרת זכות יוצרים

הפסל הנרי בצלאל צפיר, שלדבריו תכנן את הפסל הענק בחזית מרכז השלום בת"א, דורש מדוד עזריאלי להציב את שמו כיוצר הפסל ולפצותו ב-100 אלף שקל

20 שנה אחרי המאבק שניהל דוד עזריאלי בדרישה להכיר בו כמי שהשתתף כביכול עם האדריכל אלי עטיה בתכנון מרכז השלום (מרכז עזריאלי) בתל-אביב ובדרישה לזכויות יוצרים, הוא מעורב בפרשה חדשה של זכויות יוצרים:

היוצר והפסל הנרי בצלאל צפיר, שלדבריו תכנן את הפסל הענק שהוקם בחזית מרכז השלום, ובו נראה עזריאלי עם 6 דמויות המייצגות על פי הכיתוב את "המסע הציוני", דורש מדוד עזריאלי להציב את שמו כיוצר הפסל, במקום בולט, וכן לפצותו ב-100 אלף שקל בגין הפרת זכויות היוצרים שלו בפסל.

הפסל צפיר, באמצעות עו"ד יותם וירז'נסקי ממשרד דרורי-וירז'נסקי-אורלנד, פנה לאחרונה לעזריאלי בדרישה זו. לדבריו, הוא סיכם עם עזריאלי על מחיר של 35 אלף שקל לכל דמות בפסל ואף נתן הנחה והסכים לקבל 15 אלף שקל בגין כל דמות, וזאת נוכח העובדה שנמסר לו כי בכל יום יעברו מול הפסל 40 אלף מבקרים. לדברי עו"ד וירז'נסקי, "החשיפה לקהל היוותה מבחינת לקוחו ערך מסחרי-כלכלי גבוה".

לדברי עו"ד וירז'נסקי, "צפיר גילה שלא רק שלא הענקתם לו את הקרדיט בגין יצירתו האמנותית, אלא הגדלתם לעשות וזקפתם את הקרדיט לעצמכם! הפסל הוצב ומתחתיו הכיתוב 'המסע הציוני: מתכנן והוגה הרעיון - דוד עזריאלי'".

מקבוצת עזריאלי נמסר: "מדובר בטענות משוללות כל יסוד. הפרויקט נוהל על-ידי חברה חיצונית שהוציאה לפועל את הרעיון שיזם עזריאלי. צר לנו שמר צפיר בוחר להציג מצג-שווא ולנכס לעצמו יצירה שלא יזם, הגה או תכנן. הקבוצה אינה פוסלת מתן קרדיט נאות לגורמים שהיו מעורבים בפרויקט, לרבות מר בצלאל צפיר".

המאבק על זכויות היוצרים בפסל מקבל תפנית מוזרה לאור העובדה שעיריית תל-אביב דורשת מעזריאלי להסיר את הפסל, כפי שנחשף ב"גלובס", בטענה כי "הפסל הוצב ללא היתר כנדרש, והעירייה הוציאה דרישה לסילוקו מכוח חוק העזר שמירת הסדר והניקיון".