נעילה שלילית בבורסה; פוקס קרסה 8.9%, אופקו 3.4%

באסיה נרשמה מגמה מעורבת, מגמה שלילית באירופה ובוול סטריט ■ מדד אפריל יפורסם לאחר סיום המסחר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם (ה') נחתם בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד המעו"ף השיל מערכו כ-0.4%, בהובלת פריגו, אופקו הלת' וטבע, בעוד מדד ת"א 75 ירד בכ-1.2% בהובלת פוקס שצנחה בחדות לאחר שפרסמה ירידה ברווח. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל יפורסם לאחר סיום המסחר היום, כשהצפי עומד על עלייה של 0.6%.

עוד בתחום המאקרו, מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אפריל 2014 עלה ב-2.5 נקודות לרמה של 51.4 נקודות. לראשונה מזה 12 חודשים חזר המדד להצביע על התרחבות בפעילות התעשייתית. מרבית רכיבי המדד מצביעים עתה על התרחבות בפעילות.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות, ביום ללא חדשות כלכליות מהותיות, ולאחר שבורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. "מחר ניתן לשוק צ'אנס לחזור לרצף עליות ולשיאים חדשים, עם פרסום נתונים חדשים. השוק צריך סיבה כדי לחזור לעליות", כך לדברי שון מקארתי מוולס פרגו.

כיל, אורמת ומזרחי טפחות פרסמו דוחות

מניית פוקס צנחה בחדות היום בעקבות פרסום הדוחות הכספיים שלה, מהם עולה כי ברבעון הראשון ההכנסות ירדו ב-12% ל-255 מיליון שקל והרווח הנקי צנח ב-72% ל-5 מיליון שקל. הרווח התפעולי נחתך ב-85% ל-4.2 מ' ש' וברשת האופנה הסבירו כי הסיבה לתוצאות החלשות היא עונת החורף השחונה שפגעה במכירות. "עונת החורף הנוכחית התאפיינה במחסור בגשמים לעומת עונת החורף אשתקד והביאה לירידה במכירות סוף העונה", נכתב בדוחות.

כיל דיווחה היום כי הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הראשון הסתכם ב-131 מיליון דולר, לעומת 305 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם ברבעון הסתכם בכ-189 מיליון דולר.

בנק מזרחי טפחות דיווח הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2014 הסתכם בכ-264 מיליון שקל לעומת 280 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 5.7%. הירידה ברווח מוסברת, בין השאר, במדד הנמוך ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגם בריבית הנמוכה של בנק ישראל

חברת אורמת דיווחה הבוקר כי הרווח מפעולות הסתכם ברבעון ב-43 מיליון דולר לעומת 11.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה אורמת כי הרווח המיוחס לבעלים הסתכם ב-13.9 מיליון דולר לעומת הפסד של 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אתמול עם סגירת יום המסחר בניו יורק, מכרה קבוצת דלק כ-9.2 מיליון מניות של דלק US, המהוות כ-15.5% מאחזקותיה בדלק US בסכום כולל של כ-954 מיליון שקל. במכרז שהתקיים במסגרת הצעת המכר נקבע מחיר המכירה על-30 דולר למניה.

איזיצ'יפ רשמה עליות לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער חיובי של כ-1.4% לאחר שאתמול פרסמה דוחות טובים לרבעון.

אתמול דיווחנו כי קצב הפקת הגז ממאגר "תמר" יוכפל ל-20-22 מיליארד מ"ק (BCM) לשנה בעקבות הנחת צינור שלישי מהמאגר לאסדת ההפקה שמול חופי אשדוד. הצינור השלישי יוכל לספק עוד כ-6 מיליארד מ"ק (BCM) למשק הישראלי וכמות דומה תיועד למתקן ההנזלה דמייטה במצרים. נציין את אבנר , דלק קידוחים וישראמקו.

חברת אפריקה השלימה אתמול את הנפקת המניות שביצעה בדרך של זכויות. החברה קיבלה הודעות לניצול זכויות המהוות כ-93% מסך המניות שהוצעו בהנפקת הזכויות כך שסך הגיוס הסתכם בכ-306 מיליון שקל.

פרטנר דיווחה אתמול על הכנסות של 1.1 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל ב-2013. הרווח זינק ב-67% ל-52 מיליון שקל - בעיקר הודות להתייעלות ולקיצוץ בהוצאות המימון ברבעון.

סלקום דיווחה אתמול על תוצאותיה ורשמה הכנסות של 1.13 מיליארד שקל ברבעון הראשון, ירידה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 - בעיקר על רקע שחיקה מהכנסות משירותים. הרווח זינק ב-70% ברבעון ל-114 מיליון שקל - בעיקר עקב ההתייעלות וקיצוץ בהוצאות מימון.