פרץ לנתניהו: התערב בהדחת ארגוני הסביבה; "בלתי סביר"

במקביל שלח השר להגנת הסביבה מכתב למנכ"ל משרד הפנים, ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובניה ד"ר שוקי אמרני, בו הוא דורש לקיים דיון חוזר במועצה על ההחלטה שהתקבלה

מספר ימים לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה, הגוף העליון בישראל בתחום התכנון, החליטה על הוצאת נציג הסביבה מהרכב ועדת המשנה של המועצה הארצית דורש היום השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, את התערבותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהובנושא . השר פרץ דורש לקיים דיון דחוף ועקרוני בממשלה בעניין.

במקביל שלח השר מכתב למנכ"ל משרד הפנים, ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובניה ד"ר שוקי אמרני, בו הוא דורש לקיים דיון חוזר במועצה על ההחלטה שהתקבלה.

השר ציין במכתבו כי למרות המשמעויות המרחיקות לכת של ההחלטה, לא נעשתה לגביה עבודת תיאום סדורה מול המשרדים הנוגעים בדבר, לא הוצגו ולא נבחנו בדיון ההצדקות שבשמן נטען כי יש לקבלה, ההרכב הסופי שהוצע על ידי מינהל התכנון הונח לפני החברים רק במהלך הדיון עצמו וגם הצעה קודמת בעניין נשלחה רק מספר ימים לפני כן.

עוד אמר השר פרץ: "ההרכב החדש אינו משקף איזונים ראויים בין כל האינטרסים וסותר את התמהיל שקבע המחוקק בעניין. מדובר בהחלטה בלתי סבירה אשר חותרת תחת התכליות, האיזונים והבלמים שנקבעו במערכת התכנון על ידי המחוקק ועלולה להוביל לפגיעה בציבור, בבריאותו, באיכות הסביבה והחיים, וכן בשיתוף הציבור בהחלטות עקרוניות המשפיעות עליו" .

כזכור, לפני מספר ימים, החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בהתאם להצעת משרד הפנים, לגרוע את נציגי ארגוני מוועדת המשנה המשמעותית של המועצה, הולנת"ע (ועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים). בהתאם להצעה שאושרה, עלה באופן משמעותי ייצוג גורמי הממשלה מ-10 מתוך 18 (55%), ל-9 מתוך 13 (70%). במקביל לכך ובהתאם להצעת משרד הפנים, קוצץ דרסטית משקל נציגי הציבור ונציגים מקצועיים ובלתי תלויים מ-5 מתוך 18 לאחד בלבד מתוך 13 כאשר גם נציג זה הינו נציג רשות הטבע והגנים שהינו, כך לדברי המשרד לאיכות הסביבה, נציג של גורם שלטוני.

השר פרץ אמר לאחר החלטת המועצה הארצית כי "שום דירה נוספת לא נבנתה היום במועצה הארצית, אבל מיליוני פיות הושתקו". מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר, השתתף בישיבה והתנגד בתוקף להצעת משרד הפנים.