וול סטריט ננעלה בעליות; מניית קמהדע נחתכה ב-34%

נתונים מפתיעים משוק הדיור לצד ירידה במדד אמון הצרכנים נותנים את הטון היום ■ קארל אייקן ממשיך לקנות מניות אפל וברקשייר של באפט משקיעה בחברת ורייזון ■ ג'ורג' סורוס רכש מניות סודהסטרים והגדיל ההחזקה בטבע

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו היום (ו') בעליות שהושגו לקראת סוף יום המסחר לאחר שאמש ננעל המסחר בירידות חדות למדי, כאשר היום פורסמו נתונים מעורבים המשפיעים על השוק. במקביל, הראלי בשוק האג"ח הממשלתיות נבלם והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עומדת על כ-2.52%. מדד S&P 500 סגר את השבוע כמעט ללא שינוי אולם הדאו ג'ונס איבד השבוע 0.6% מערכו. את העליות היום הובילו מניות הטכנולוגיה והמניות הקטנות שנחבטו במהלך המימוש השבוע.

ב-15:30 פורסמו נתוני התחלות הבנייה ואישור בנייה לחודש אפריל, שהפתיעו לטובה עם זינוק של 13% בהתחלות הבנייה - מעבר לתחזיות המוקדמות. מדובר בקצב התחלות בנייה של 1.07 מיליון יח"ד באפריל - שיא שלא נראה מאז יוני 2008. (לסיפור המלא)

עם זאת, לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מאי ירד לאחר שהגיע לשיא של 9 חודשים בחודש שעבר. המדד ירד ל-81.8 נקודות מ-84.1 נק'.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אמש בירידות שערים, כאשר מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P סיכמו את היום הגרוע ביותר מזה חמישה שבועות, בעוד המשקיעים המשיכו לממש מניות קטנות והובילו לירידות חדות במדד הראסל 2000.

"היום מתמקדים בנתונים משוק הדיור", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן בכיר ב-Bank J. Safra Sarasin. "לאחר תקופה ארוכה של נתוני מקרו שהושפעו מתהפוכות מזג האוויר, כל נתון שלא יצביע על שיפור בפעילות הכלכלית יוביל לירידות בשוק ויגביר את החששות שמא התאוששות שוק הדיור נחלשת".

בתקופה זו בוחנים המשקיעים בקפידה כל נתון מקרו המתפרסם על רקע המשך הפחתת רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב. הפד מסר בחודש שעבר כי הפעילות הכלכלית צוברת תאוצה וכי שוק העבודה משתפר, מה שמצביע על כוונתו להמשיך בהפחתת רכישות האג"ח ובסופו של דבר להעלות את הריבית מספר חודשים לאחר שתוכנית הרכישות תסתיים. ככל הנראה העלאת ריבית ראשונה תתרחש באמצע 2015. 3 סבבים של תוכנית הקלה כמותית שהשיק הפד סייעו להקפיץ את מדד S&P 500 ב-180% מאז השפל שנרשם במארס 2009.

"השאלה הגדולה היא מה יהיה הזרז הבא שיכוון אותנו מכאן", אמר לבלומברג אסטרטג השקעות מ-Stifel Nicolaus. "השוק מתקשה כרגע למצוא זרז לעליות. בתחילת השנה היו לנו ציפיות לצמיחה כלכלית איתנה אבל הנתונים שפורסמו בחודשים האחרונים היו מעורבים".

קמהדע פרסמה נתוני הניסוי

מניית אפל ריכזה עניין רב על רקע הדיווח כי המיליארדר קארל אייקן ממשיך ברכישות. אייקל קנה עוד 2.8 מיליון מניות והגיע להחזקה של כ-4.5 מיליארד דולר במניות אפל.

עוד ברכישות המשקיעים האגדיים של וול סטריט, וורן באפט נכנס להשקעה בחברת התקשורת ורייזון ופרסם כי ברקשייר הת'אווי מחזיקה ב-11 מיליון מניות השוות היום 530 מיליון דולר. במקביל באפט הקטין את ההשקעה בג'נרל מוטורס ב-25%-30%.

באשר לישראליות, קרן ההשקעות של ג'ורג' סורוס דיווחה כי הגדילה את השקעתה במניית טבע (שממשיכה להיות ההשקעה הגדולה ביותר של סורוס) וכן רכשה מניות של חברת סודהסטרים . (לסיפור המלא)

סיסקו זינקה אמש לאחר שדיווחה כי רווחיה הרבעוניים הסתכמו ב-51 סנט למניה, מעל הצפי לרווח של 48 סנט למניה. גם הכנסות החברה עלו על הציפיות.

מניית ג'יי.סי.פני קפצה לאחר שרשת הקמעונאות היכתה אמש לאחר סיום המסחר את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות.

ענקית הקמעונאות וול-מארט דיווחה אתמול לפני פתיחת המסחר ולא הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים. הכנסות החברה הסתכמו ב-114.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, 1.1% מתחת לתחזיות. הרווח הנקי ירד ב-3.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 1.1 דולרים למניה. אנליסטים ציפו לרווח נקי של 1.15 דולרים למניה.

מניית קמהדע (סימול: KMDA) הדואלית נפלה ב-34% בעקבות פרסום נתוני הניסוי החשוב שלה, שהיו שליליות ולא עמדו ביעדים. (לסיפור המלא)