וורן באפט רכש מניות ורייזון בכחצי מיליארד דולר

ברקשייר הת'אווי רכשה במהלך הרבעון הראשון 11 מיליון מניות של ורייזון ששוות היום כ-530 מיליון דולר ■ במקביל הפחית באפט משמעותית את ההשקעה בג'נרל מוטורס

ברקשייר הת'אווי , חברת ההשקעות של וורן באפט, חשפה היום (ו') השקעה במניית התקשורת האמריקאית ורייזון . לפי דיווח של החברה ל-SEC (רשות ני"ע בארה"ב), היא רכשה במהלך הרבעון הראשון 11 מיליון מניות של ורייזון ששוות היום כ-530 מיליון דולר.

ורייזון רכשה לאחרונה את החזקת המיעוט של חברת התקשורת וודאפון ב-Verizon Wireless ובכך הפכה לחברת התקשורת האלחוטית הגדולה בארה"ב, בעסקה ששוויה 130 מיליון דולר. העסקה היא למעשה הימור שיש עוד מקום לצמיחה בשוק האלחוטי בארה"ב, הימור אליו הצטרף גם באפט.

ורייזון צופה עלייה של 4% בשיעור הרווחיות שלה על רקע צמיחה בהכנסות. "ורייזון מחלקת דיבידנד נאה והיא ממוצבת לצמיחה בשוק האלחוטי. זו השקעה טובה בשוק תנודתי", אמר לסוכנות בלומברג האנליסט קווין רו מבית ההשקעות Roe Equity Research.

ורייזון מחלקת את הדיבידנד ה-24 בגודלו בקרב החברות במדד S&P 500, עם תשואת דיבידנד שנתית של 4.4%.

באפט בן ה-83 ידוע בגישת ריכוז ההשקעות שלו. יותר ממחצית מהון ההשקעות של ברקשייר המסתכם ב-118.5 מיליארד דולר מושקע למעשה בארבע חברות בלבד: בנק וולס פרגו , קוקה קולה , אמריקן אקספרס ו-IBM .

לפי הערכות בוול סטריט, את ההשקעה בחברת ורייזון הוביל אחד מבוחרי המניות הבולטים של באפט - טוד קומבס או טד וושלר, שכל אחד מהם חולש על השקעות בהיקף של 7 מיליארד דולר והם קיבלו יותר כספים להשקעה מבאפט מאז שנשכרו לעבודה בשנים 2010-2011.

במקביל להשקעה בוורייזון, ברקשייר הפחיתה ב-25%-30% את ההשקעה שלה בחברת ג'נרל מוטורס וגם ההשקעה ב-DirecTV פחתה ל-34.5 מיליון מניות ל-מ-36.5 מיליון מניות.