כנראה שתשלמו יותר: ייאסר על גט טקסי לאסוף נוסעים מנתב"ג

מנכ"ל גט טקסי: "ברגע שהנסיעות שהוזמנו דרכנו הגיעו להיקפים גדולים, זה התחיל להפריע לגופים אחרים שלמנהל נתב"ג יש אינטרס לתמוך בהם" ■ רש"ת: "הרשות מגינה על ציבור הנוסעים מ'חאפרים' הפוגעים בציבור הנוסעים"

רשות שדות התעופה הוציאה לחברת גט טקסי ונהגיה צו הרחקה מלפעול בשדה התעופה בן-גוריון, מה שימנע ממנה לאסוף נוסעים הנוחתים בישראל.

במכתב שהעבירה עורכת הדין של רשות שדות התעופה לגט טקסי, ושהגיע לידי "גלובס", נכתב כי "נהגי גט טקסי אינם רשאים לקבל הזמנות באמצעות האפליקציה ולאסוף נוסעים מנתב"ג, משום שהדבר אינו מהווה נסיעה מיוחדת שהוזמנה מראש. על מנת שמוניות השייכות לתאגיד או מופעלות על-ידו יוכלו לבצע נסיעות מנתב"ג, בין היתר, על התאגיד לקבל הרשאה מסחרית מנתב"ג".

מנכ"ל גט טקסי, שחר וייסר, טוען מנגד כי "החוק אומר דבר פשוט, שיש שתי דרכים לצאת עם מונית מנתב"ג: או באמצעות הזכיין שזכה במכרז, שלוקח אותך במיידי מהתחנה שמוצבת בשדה - או באמצעות נהג פרטי או נהג של תחנה, בתנאי שהוא משלם לרשות שדות התעופה עמלה על כל יציאה שלו מהשדה.

"כך פעלו גם כל הנהגים של גט טקסי, אבל ברגע שהנסיעות שהוזמנו דרכנו הגיעו להיקפים גדולים, זה התחיל להפריע לגופים אחרים שלמנהל נתב"ג, שמואל זכאי, יש אינטרס לתמוך בהם".

וייסר אמנם לא נוקב בשמות, אך למעשה הוא מתייחס לשתי תחנות מאוד ספציפיות: הדר וקסטל. התחנה הראשונה - הדר - מחזיקה בזיכיון להפעלת תחנת מוניות פיזית בנתב"ג כבר שנים רבות ולמעשה מהווה מעין מונופול על המוניות היוצאות מהשדה. התחנה השנייה - קסטל - אחראית בשנים האחרונות על הסעות עובדי אל-על, חברת התעופה הגדולה ביותר שפועלת בנתב"ג.

פעילות גט טקסי בנתב"ג, לצד ניסיון לייצר התקשרות עסקית עם אל-על בחודשים האחרונים כדי להפוך למפעילת הסעות העובדים הבלעדית של חברת התעופה, ככל הנראה פגעה בעסקים של התחנות הללו. זאת, בין היתר, בשל נוחות הזמנת המוניות באמצעות אפליקציה וכן בשל מחירים נוחים יותר בחלק מהמקרים, בזמן שמוניות הדר, למשל, מנצלים את היותם התחנה הפיזית היחידה בנתב"ג וגובים מחירים בהתאם.

"אני לא מבין איך מוניות הדר זוכים כבר 20 שנה במכרז בנתב"ג", אמר וייסר והוסיף כי "מה שעוד יותר לא ברור הוא שזכאי, כמנהל שדה התעופה, מקבל משכורת מהציבור וצריך לשרת את האינטרסים של הציבור, אבל בוחר לפעול להיפך".

וייסר מסביר כי כל נהג שיוצא מנתב"ג צריך לשלם עמלה לרשות שדות התעופה לפני שהוא יוצא. "כמות הנוסעים היא אותה כמות וגם גובה העמלה הוא אותו הדבר בין אם מדובר בנהג גט טקסי, נהג ללא תחנה או נהג של תחנה. לכן, לא ברור למה החליטו להוציא צו הרחקה נגד גט טקסי אבל לאפשר לכל נהג מונית אחר בארץ להמשיך לאסוף נוסעים מנתב"ג. זה נראה לגמרי אינטרס אישי שהוא לא לטובת הציבור".

לדברי עו"ד מיכאל גינסבורג, שותף בכיר במשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', המייצג את גט טקסי, "אנו מוצאים את החלטת נתב"ג שגויה ומוטעית מיסודה. גט טקסי פועלת לפי כל הכללים והנהלים, כך נהגה וכך תמשיך לנהוג. הגשנו ערר על צו ההרחקה למנהל רשות שדות התעופה, בתקווה לסיים את הנושא מחוץ לכותלי בית המשפט". יש לציין כי צו ההרחקה אינו חל על הסעת נוסעים לכיוון נתב"ג באמצעות שירותי גט טקסי, אלא רק איסוף מהשדה.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "הרשות מגינה על ציבור הנוסעים ובראשם התיירים המגיעים לישראל מ'חאפרים' הפוגעים בתדמית מדינת ישראל ובעיקר בציבור הנוסעים. הרשות פועלת על-פי החוק ועל-פי חוק חובת המכרזים, תקנות התעבורה וחוקי ותקנות רשות שדות התעופה.

"בנמל התעופה בן-גוריון פעולת מספר חברת מוניות שזכו כחוק במכרזים להפעלת מוניות משטח השדה. כל מונית מזדמנת מכל תחנה שהגיע לנמל התעופה יכול לאסוף נוסעים לאחר רישום ותשלום על-פי החוק והתקנות. מנהל נתב"ג הוציא צו הרחקה לחברת ג'ט טקסי וזאת לאחר שימוע, למעט לאלה שיחתמו על מסמך שיפעלו בהתאם לכללים ותקנות התעבורה ותקנות רשות שדות התעופה".

תעריפי נסיעה במונית מנתבג ובחזרה
 תעריפי נסיעה במונית מנתבג ובחזרה