גליקמן, ראובני ופובליסיס עלו לגמר במכרז קופ"ח כללית

‎‎משרד הפרסום מקאן-אריקסון, שמטפל כיום בתקציב, נותר מחוץ להתמודדות‏ ■ גליקמן וראובני מתמודדים גם במכרז על תקציב הפרסום של קופ"ח לאומית

‎‎דרמה בהתמודדות על תקציבי הפרסום של קופות-החולים: שירותי בריאות כללית החליטה להעלות לשלב הגמר את משרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, ראובני-פרידן ופובליסיס ישראל - כך נודע ל"גלובס".

גליקמן וראובני הם שניים מתוך ארבעת המשרדים שעלו לגמר במכרז של המתחרה - קופת-חולים לאומית. משרד הפרסום של כללית, מקאן-אריקסון, נשאר מחוץ לתמונה.

‏הנהלת הכללית הפתיעה, כאשר בסיבוב הקודם החליטה להעלות לשלב הבא את כל שמונת המשרדים שניגשו לשלב הראשון.

‏מנתוני יפעת פרסום עולה כי היקף הפרסום של שירותי בריאות כללית עמד ב-2012 על כ-25.3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-7 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2013 ירד היקף הפרסום ועמד על 14.6 מיליון דולר במחירי מחירון.

כפי שנחשף אתמול (ב') ב"גלובס", מקאן-אריקסון הגיש לקופת-חולים לאומית ערעור על ההחלטה שלא להעלותו לשלב השני במכרז על תקציב הפרסום של הקופה. הסיבה שהמשרד נפסל היא תנאי סף במכרז, שלפיו משרד המטפל בתקציב קופת-חולים אחרת לא יוכל להתמודד על התקציב, ומקאן כאמור מטפל בתקציב הכללית.

במכרז של לאומית עלו משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן, גליקמן-נטלר-סמסונוב ו-‏y&r‏ ישראל לשלב השני. המכרז כלל תנאי סף הפונים כמעט לכל 20 המשרדים הגדולים מבחינת היקפי הפרסום הנדרשים, זאת למרות שבניקוד שמקבל כל משרד ניתן יתרון לגודלו של המשרד. היקף תקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית עומד על כ-7 מיליון שקל במחירים ריאליים. ‏‎‎‏