יוצאים לנופש? הצצה לקולקציות הריזורט של המעצבים לקיץ 2014

קולקציות הריזורט של קיץ 2014 ממשיכות להוכיח שבגדי הנופש הם הדבר הפרקטי ביותר שיש למותגי-העל היום להציע

כל בית אופנה שמכבד את עצמו מכין קולקציה מיוחדת של בגדי נופש בעונה הזו, תחת הטייטל של קולקציית ריזורט או קרוז, תלוי לאיזה חלק מהגלובוס מתכננים לנסוע. אבל אל דאגה, אתן לא צריכות לצאת לשיט כדי ללבוש את אחת מהקולקציות.

מדובר בקונספט שהתגבש באנגליה בתחילת המאה ה-20 והפך בשנים האחרונות לחלק עיקרי מההיצע של בתי האופנה המובילים. במקור, הוא הומצא כאוסף קליל של פריטי לבוש, המיועדים לחופשה ביעדים אקזוטיים, אך בפועל הקו הזה משמש כיום כהזדמנות עבור המעצבים לצאת עם קולקציות מסחריות, נגישות וקלות ללבישה, בטון יצירתי מרוסן ופרקטי מהרגיל, בגוונים ססגוניים ובוהקים, עד כדי סנוור, המנוגדים באופן נפלא לאפרוריות של החורף.

למעשה, מדובר בעיצובים שאינם מצריכים השראה מורכבת ויצירתית וככאלה, יכולים לשמור על רלוונטיות בלי קשר לטרנד עונתי כזה או אחר, במיוחד בהתחשב במגמת ההתחממות הגלובלית.

יותר מ-100 קולקציות כאלה יוצאות מדי עונה, מה שמעיד על הביקוש האדיר שלהן. הנה הצצה לכמה מהיפות שבהן, שיספקו השראה נהדרת גם למראה הערב האלגנטי.

הבוהמיינית: לואי ויטון

הצרפתים יודעים שיק מהו. לא בכדי המילה הזו נאמרת וכתובה כפי שהיא נשמעת בשפת המקור. אוסף פריטי הקרוז של לואי ויטון, עוצבו בדמותה האייקונית של האישה הצרפתייה, בעלת השיק נטול המאמץ. הפעם זו המלתחה הגברית המספקת מגוון אפשרויות לאישה שאוהבת להדהים אחרים בשבירת ציפיות ומוסכמות: היא לא תהסס לעטות מעיל גברי על שמלת קיץ מתנפנפת, להתעטף בנונשלנטיות בשל גולש מקשמיר מעל שמלת קרפ בהדפס פרחוני באפקט אמנותי דהוי או לשדך בלייזר סאטן לבן לשמלה קייצית פשוטה ולחתום את המראה הזה עם קבקבי אריג גס ועבה המתאימים לעונה. כך או כך, על אף שלעיתים מדובר בשילובים בלתי סבירים בעליל, מילת המפתח של הקולקציה היא עדיין נוחות.

מחירי אביזרים: 1,700-13,600 שקל.

את האביזרים של המותג ניתן להשיג בחנות של לואי ויטון קניון רמת-אביב

הזוהרת: גוצ'י

בית האופנה האיטלקי גוצ'י נוהג לצאת מדי שנה למסע ביעדים שונים ברחבי התבל ולדלג ביניהם דרך מכונת הזמן. העונה, בחרה פירדה ג'יאניני, המנהלת האמנותית של המותג, בהשראת מראות ריו דה ז'נרו, ויצרה קולקציה "שבה כל היסודות שלי מעוצבים לג'רי הול הבאה המשדרת סטייל אוורירי". הצלליות נינוחות, בפרופורציות של אוברסייז, בדמות אוברולים, ושמלות עם חגורת מותן, במראה של כותנת לילה יוקרתית, לצד טוניקות המותאמות לפריטים בעלי מראה גברי יותר, מכנסיים רפויים במראה רך אך עוצמתי, שמלות חולצה עם שרוולים ושמלת קימונו. הקולקציה עשויה בעיקר מבדי משי שונים, הכוללים עיטורי חרוזי קריסטל ולורקס, לצד שילובים של עורות קלילים בגימור מטאלי. הצבעוניות מזכירה את גווני השקיעה בדרום אמריקה, החל מצבעי חול ופנינה עד לצבעי חלודה ונחושת, קורל, פסיפלורה, קיווי ופטל.

טווח מחירים: 1,800-20,000 שקל.

להשיג בגוצ'י - ה' באייר 26 תל-אביב

הארטיסטית: מיסוני

את כל העושר הוויזואלי ועטור הפרטים והגזרות, הצליחו לזקק במיסוני לדגמים אלגנטיים שמייצגים היטב את החזון הפונקציונלי שמלווה את המותג מאז הקמתו. הקולקציה מעוצבת בהשראת זרם אמנות הארט-דקו עם שימוש בדפוסי הפרחים והמוטיבים הצמחיים בהדפסי הבדים המספקים זווית רעננה וצעירה להלך הרוח הקייצי ומגדירים מחדש את תרבות הלבוש לחופשה.

שילובי הבדים בקולקציה יוצרים אשליה של מבניות ארכיטקטונית, בדגש על קווים נקיים ומדויקים, חיבורי טקסטורות שונות כמו בדי אריג עם בדי סקובה. הצבעוניות נעה בין גווני פסטל נייטרליים לצבעים עזים יותר ומעט מעושנים.

טווח מחירים: 590-5,250 שקל.

להשיג בפקטורי 54

האוונגרדית: דיזל בלאק גולד

קולקציית הריזורט של דיזל בלאק גולד, קו הפרימיום של המותג האיטלקי, כוללת פריטים בנוסח רוק-שיק בהשראת ג'ינס. התוצאה פרקטית, שונה ומתוחכמת לעונת החופשות, בבדי דנים, משי ועור, משולבים עם אלמנטים טכניים, שימוש בטלאים, כיסים פונקציונאליים והדפסים גיאומטריים, עם התמקדות בצבעוניות הקלאסית של דיזל: שחור, לבן, אפור וזית.

טווח מחירים: 1,300-6,500 שקל.

להשיג בדיזל רמת אביב, ובמתחם שרונה תל-אביב

גאות של שפע

קולקציות הקרוז של מיטב בתי האופנה הגבוהים לעונת 2015 מציינות את הפרידה הסופית מגל המינימליזם.

בימים אלה, מוצגות ברחבי העולם קולקציות הקרוז של מיטב בתי האופנה הגבוהים לעונת 2015. אם מנסים להצביע על מגמה עקרונית מהקולקציות האלה, הרי שזו הפרידה הסופית מגל המינימליזם. לא עוד ניוד, ובלוקים של צבע גיאומטריים, אלא מראה טוטלי, צבעוני ועמוס המנוגד לנקי והמדויק. קארל לגרפלד חשף את קולקציית הנופש של שאנל באי דובאי, בהשראת טיול שיט ייחודי בין המזרח למערב, עם פרשנות עיצובית לאלמנטים השאולים מעולם האמנות המזרחית ומראה ים-תיכוני, בדמות חליפות שלושה חלקים, טוניקות וגלביות באורך מקסי או קצרות, אוברולים קצרים, ז'קטים עם שרוולי שלושת רבעי, כשאלה טובלים בעושר צבעוני-אוריינטלי מלא בשיק. אופנת שנות ה-70 התוססת מקבלת פרשנות יפהפייה בקולקציית ריזורט 2015 של לואי ויטון, שהוצגה בארמון בית המלוכה במונקו, בנוכחות 350 מוזמנים. המנהל האמנותי הטרי לבית המותג הצרפתי - ניקולא גסקייר, הפליא לנסח מראות מחויטים שפוגשים את המראה האורבני והתוצאה קוקטית, בוהמיינית ואינטליגנטית במיוחד. בית האופנה הצרפתי דיור הפתיע במיוחד עם הלוקיישן שנבחר לתצוגת הריזורט, שהתקיימה בברוקלין נייבי יארד, בהתאם להשראה לעיצוב האוסף, שהדגיש את האלמנטים של חופשה חג יגית, אקזוטית ונוצצת בפרשנויות ארט-פופ אמריקאיות.