האוצר הגיע להסכמות עם נשות הדסה ונציגי הרופאים

ההסכם מגדיר באופן מפורט כי כהונת היו"ר ומנכ"ל הדסה תוגבל לשתי קדנציות של 4 שנים ■ מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות יהיו רשאים ליזום דיון בדירקטוריון, במקרה של חריגה מתוכנית ההבראה

בתום משבר חמור שכמעט גרם לסגירת בית החולים הדסה, משרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכמות עם נשות הדסה, נציגי הרופאים, האחיות, עובדי המנהל והמשק על מתווה מוסכם להבראת בית החולים. המתווה החדש ינסה לשמור על יציבותו הכלכלית והמשך פעילותו הסדירה של הדסה.

ההסכם מגדיר באופן מפורט כי כהונת היו"ר והמנכ"ל תוגבל לשתי קדנציות של 4 שנים. כאשר לכהונה שנייה יידרש אישור מטעם המדינה. זאת ועוד, מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות יהיו רשאים ליזום דיון בדירקטוריון, במקרה של חריגה מתוכנית ההבראה, או בשל צורך להפסיק את כהונת מנכ"ל בית החולים, טרם סיומה.

עוד נקבע כי הרכב הדירקטוריון ישונה, כך ששבעה מתוך תשעה חברי דירקטוריון, לרבות היו"ר, יהיו ישראלים, כאשר 4 יהיו נציגי הציבור וימונו על-ידי ועדה ציבורית. ההסכם אף קובע כי פגישות דירקטוריון יתקיימו אחת לחודש בישראל, וכי לדירקטוריון תהיינה סמכויות ממשיות יותר מהעבר, כך שכל ההחלטות המשמעותיות של בית החולים יחויבו באישורו.

שרת הבריאות, יעל גרמן, אמרה כי: "אני מברכת על ההסדר ומודה לכל הצדדים שלקחו בו חלק. לנשות הדסה, שימשיכו להיות בעלים של בית החולים ולתרום למדינת ישראל, למנכ"ל בית החולים, אביגדור קפלן, שהעמיד את ניסיונו הרב ואת חכמתו לטובת פתרון המשבר, לעובדים, שהיו מוכנים ללכת לוויתורים, והמשיכו תוך כדי המשבר לתת שירות רפואי ראוי ומיטבי למטופלים, וכמובן גם לצוות המשא ומתן מטעם משרדי האוצר והבריאות, אשר הקדיש מאות שעות לנושא. כל הצדדים התגייסו, שילבו ידיים והתפשרו, וללא ספק זהו ההסכם המיטבי שיכולנו לשאוף אליו".

לדברי שרת הבריאות, "עכשיו מגיעה 'שעת האמת' וצריך יהיה לדאוג שתוכנית ההבראה תמומש, כדי שלא נקלע למשבר דומה בעתיד. זו הסיבה שעמדנו על כך שההסכם יכלול כלי בקרה מוסדרים, שיקנו למדינה סמכויות בפועל בניהול השוטף ויגבירו את הפיקוח והמעקב אחר יציבותו הפיננסית של בית החולים".

מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, התייחסה למתווה ההסדר שהושג וציינה: "לצד סיום מהיר של המשבר, חשוב היה לנו לטפל בנושא מהשורש, תוך קביעת המנגנונים שיבטיחו את המשך פעילותו התקינה של בית החולים לאורך זמן לטובת המטופלים".