חדשות הרכב: ההזדמנויות בשוק ה"אפס קילומטר" בליסינג

ניסן מציגה מתחרה לגולף, פרויקט המכונית האוטונומית של וולבו עובר לשלב הביצוע והסככה הסולארית של במוו

היום בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV: לאחר מכירה של כחצי מיליון מכוניות ניסן מרעננת את הג'וק הפופולרית; גם מכונית הספורט של היצרנית היפנית ה-Z370 ניסמו תזכה למתיחת פנים; נאחל מזל טוב למאזדה מיאטה ולסיאט איביזה; פרוייקט המוכנית האוטונומית של וולבו נע קדימה כשהיא שולחת כמאה מכוניות אוטונומיות לכבישי גטבורג; ב.מ.וו מציגה סככת חניה סולארית לדגמים החשמליים שלה, ונסיים עם מחווה לאגדת ספורט מוטורי שהלכה לעולמה.

בשבוע שעבר ראינו כיצד שערו החזק של השקל והתחרות בשוק דוחפים את היבואנים למבצעי הנחות. אבל השקל החזק והתחרות מעניקים כיום דחיפה משמעותית מאד גם לשוק הלא-רשמי והחצי-גלוי של שיווק כלי רכב עם "אפס קילומטר" על ידי חברות הליסינג. מדובר בתופעה שמתרחבת וטומנת בחובה הנחות רציניות מאד ממחירי המחירון הרשמיים של היבואנים.

המגמה משקפת את הגדלת ההנחות של היבואנים לחברות הליסינג שמאפשרות לחברות הללו "לחתוך קופון" שמן ולפעול בעצם כמשווקות לכל דבר של יבואני הרכב. צריך להדגיש, שלמרות שבאופן תיאורטי חברות הליסינג מורשות לרשום את המכוניות על שם הלקוח בתור "יד ראשונה" ממש כמו כלי רכב חדשים מהיבואן, בפועל כמעט כל חברות הליסינג רושמות את הרכב על שם הלקוח כיד שנייה כאשר היד הראשונה נרשמת ברישיון הרכב בתור "יד ראשונה מהחכר" - מה שפועל עשוי להוריד את מחירן במחירון בכמה אחוזים טובים. זאת כדי לא להסתכסך עם היבואנים הרשמיים.

צפו בתוכנית המלאה...