אייל גולן הודה והורשע בעבירות מס בהסדר טיעון מקל

במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי הזמר יבצע 4 חודשי עבודות שירות, וחברת ליאם הפקות שבבעלותו תשלם קנס כספי - שגובהו ייקבע בהמשך ע"י ביהמ"ש

כוכב הזמר הים-תיכוני, אייל גולן, הודה והורשע הבוקר (ד') על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב בשורה של עבירות מס. זאת, על-פי כתב אישום מתוקן שהוגש בהמשך להסדר הטיעון שנחתם לאחרונה בין הזמר לרשות המסים, במסגרתו הוסכם עוד כי גולן יבצע 4 חודשי עבודות שירות, וחברת ליאם הפקות שבבעלותו תשלם קנס כספי.

כמו כן, נקבע מועד לדיון הטיעונים לעונש, במסגרתו יקבע בית המשפט אם לכבד את הסדר הטיעון בין הצדדים לעניין העונש המוסכם, ומה יהיו סכומי הקנסות שיוטלו על גלון והחברה.

גולן הגיע לדיון שעות ספורות לאחר שנחת בנתב"ג בטיסה מניו-יורק.

בהתאם להודאתו, הורשע גולן בעשרות עבירות מס, בהן 30 עבירות ניכוי תשומות ללא מסמך במטרה להתחמק ממס, 30 עבירות ניהול פנקסי חשבונות כוזבים במטרה להתחמק ממס, 30 עבירות של שימוש במירמה, עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס, 22 עבירות של מסירת ידיעה כוזבת, 22 עבירות של אי-הוצאת חשבונית מס שחובה להוציאה, וכן עבירות של השמטת הכנסה מתוך דוח במטרה להתחמק ממס וקיום פנקסי חשבונות כוזבים במטרה להתחמק ממס. חברת ליאם הפקות שבבעלותו הורשעה בעבירות דומות.

באוקטובר אשתקד הוגש לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום חמור נגד גולן וחברת ליאם הפקות. בכתב האישום נטען כי גולן ומנהלים בכירים בחברתו העלימו הכנסות בגובה של כ-2.5 מיליון שקל מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש, הגישו חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-2.3 מיליון שקל כדי להקטין את תשלום המע"מ על עסקאות שלא התקיימו בפועל, וכן הגישו דוחות כוזבים לרשות המסים.

הזמר המצליח, יחד עם מנהלים נוספים בחברה, גולן שרעבי ואריק בני-משה, ששימש כיועץ מס בחברת ליאם הפקות, נעצרו בינואר 2011 בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות ירושלים, בחשד כי פעלו יחד בחברת ליאם הפקות בע"מ, המשמשת להפקת אירועים ולייצוג אמנים, ובכללם לייצוגו והפקתו של גולן, להעלים הכנסות מהופעותיו של גולן ולתעתע ברשויות המס.

מכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד אסנת ברזילי, מנהלת היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס, ועו"ד שירן באדי, עלה כי בשנים 2007-2010 השמיטו הנאשמים מהדיווחים לרשויות המס הכנסות מהופעותיו של גולן בספינת נופש המפליגות מחוץ לגבולות הארץ וכן הכנסות שהתקבלו מאירועים פרטיים בארץ, כאשר בגין חלק מההכנסות לא הוצאו חשבוניות מס ולא דווח עליהן לרשויות. במקרים אחרים, חשבוניות המס שהוצאו לא שיקפו את התמורה המלאה שהתקבלה בפועל, ולפיכך ההכנסות דווחו לכאורה בחסר ובכזב.

לפי האישום, למשל, חלק מהכספים שגבתה חברת ליאם והתקבלו אצל שרעבי בגין האירועים בהם הופיע גולן, שימשו, בידיעת גולן ובני-משה, לצרכיו הפרטיים של שרעבי.

בנוסף הואשמו גולן ומנהליו כי בשנים 2008-2010 רכשו מעוסקים שונים חשבוניות פיקטיביות תמורת עמלה, באמצעותן דיווחו על הוצאות בסך של למעלה מ-2.3 מיליון שקלים וניכו מס תשומות, מבלי שעמדה מאחוריהם כל עסקה ממשית.

בכתב האישום המתוקן בו הודה גולן הורדו סעיפים שונים שהיו באישום המקורי, וגולן הודה בעבירות המס מכוח אחריותו כמנהל חברת ההפקות שבבעלותו, ולא כמבצע העבירות בפועל.

גולן יוצג בידי עו"ד אודי ברזילי ועורכי הדין דובי וינרוט ועמית חדד ממשרד ד"ר יעקב וינרוט, אשר מסרו בתגובה: "אייל הגיע היום לבית המשפט והודה בעובדות כתב האישום המתוקן, ובכך נטל אחריות מלאה כמנהל החברה על המעשים שנעשו על-ידי חלק מהעובדים בה. אנו מאמינים כי לאחר הטיעונים לעונש, בית המשפט ישתכנע כי ההסדר העונשי המוסכם נכון וראוי בנסיבות העניין".