השר בנט יוזם: חוק שיחייב העסקת חרדים בשירות הציבורי

על פי ההחלטה, עד אמצע חודש יולי הקרוב על משרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה לגבש תזכיר חוק שיאפשר מתן העדפה לחרדים בבואם לבקש משרות במשרדי הממשלה השונים

שר הכלכלה, נפתלי בנט הודיע היום (ד') על כוונתו להביא לאישור הממשלה הצעת החלטה ולפיה משרדי הכלכלה וראש הממשלה יובילו חקיקה לשילוב חרדים בשירות המדינה. לדברי בנט, הצעת ההחלטה תובא לדיון הממשלה בישיבתה הקרובה.

על פי ההחלטה, עד אמצע חודש יולי הקרוב על משרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה לגבש תזכיר חוק שיאפשר מתן העדפה לחרדים בבואם לבקש משרות במשרדי הממשלה השונים. שילוב גברים חרדים בשוק התעסוקה נחשב לאחד מעידי משרד הכלכלה. במשרד הכלכלה אמרו היום כי "הממשלה לא יכולה להצהיר על רצונה בקידום מגזר זה ואף לעודד ולתמרץ מעסיקים במשק- כשבשירות הציבורי עצמו מגזר זה כמעט אינו מיוצג ביחס לגודלו באוכלוסייה".

מנתוני סקר שמסר משרד הכלכלה, עולה כי ברבעון הראשון של השנה הסתכם שיעור התעסוקה של גברים חרדים ב 44.5%, שהוא שיעור נמוך משמעותית משיעור התעסוקה הכללי של גברים בגילאי העבודה (25-64) שהסתכם בכ 81%. במשרד הכלכלה אמרו כי שיעור תעסוקה זה רחוק משמעותית מהיעד שהציבה בעבר הממשלה, ולפיו עד שנת 2020 יעמוד שיעור התעסוקה של גברים חרדיים על 63%.

לדברי בנט, "אני מטיף כל הזמן למעסיקים לקחת חרדים כי זה ישתלם להם, אבל אצלנו בבית, בשירות הציבורי - פשוט לא רואים חרדים. חרדים שאני מדבר אתם אומרים לי שהם לא מצליחים להתקבל לשירות הציבורי גם כשהם עומדים בקריטריונים. נדרש שינוי חקיקתי מיידי, כדי שנוכל כבר עכשיו להתחיל ולהעדיף חרדים כדי לאזן את המצב האבסורדי שבו אנחנו נמצאים".