רשות השידור הבטיחה למחוק חוב של 3,700 שקל? אז הבטיחה

סמנכ"ל הגבייה הקודם ברשות השידור, אבי כץ, הבטיח למחוק חוב כי ללקוחה לא הייתה טלוויזיה - והיא קיבלה שוב מכתב "התראה אחרונה" מהרשות על אותו החוב ■ סמנכ"ל הגבייה הנוכחי מתנצל: טעות וכשל טכני - החוב יימחק

האם הבטחה מסמנכ"ל הגבייה ברשות השידור למחיקת חוב שגוי בגין אגרת טלוויזיה כבר לא מספיקה? או אולי זו שיטת "מצליח" של הרשות ומשרדי עורכי הדין מטעמה שאמונים על הגבייה, או אפילו אם מדובר פשוט בטעות - אבל סיפור שהיה מקומם מלכתחילה בהתנהלות רשות השידור הפך בימים האחרונים למרגיז ואבסורדי אף יותר.

ביולי 2013 דיווחנו באתר "גלובס" על השתלשלות עניינים אבסורדית ומטרידה - מחדל גבייה מצד הרשות ועורכי הדין מטעמה. תמנע קורץ, אם חד-הורית גרושה שלא היה ברשותה מקלט טלוויזיה במשך שנים, קיבלה התראות חוזרות, איומים טלפוניים בעיקולים ושאר הפחדות מצד משרד עורכי הדין פיניאן, פיין, עורוק ושות' שדרשו תשלום של מאות ואף אלפי שקלים בכל פעם בגין האגרה. גם אמא שלה "זכתה" להטרדות דומות מצד משרד עורכי הדין בגין החוב של בתה.

בכל חודש קורץ הייתה מקבלת מכתב דרישת תשלום בהיקף של כ-300-400 שקל. מדי כמה חודשים היא הייתה מקבלת מכתב ממשרד עורכי הדין על חוב שהתנפח לאלפי שקלים, כולל שכר-טרחה גבוה (הגבוה שבהם כ-5,000 שקל). מדי ינואר כל שנה החוב היה מתאפס, והיו מגיעות דרישות תשלום חדשות, בסכומים של 300-400 שקל כאמור.

בעקבות פניית "גלובס" בשנה שעברה, נמסר מטעמו של סמנכ"ל הגבייה דאז ברשות השידור אבי כץ (שהוחלף בפברואר השנה בידי יואב אשכנזי) כי הרשות בדקה ומצאה כי טענותיה של קורץ על כך שאינה מחזיקה במקלט טלוויזיה הן מוצדקות, והרשות החליטה לבטל את החוב שלה.

נשמע מספיק, נכון? מסתבר שלא. ל"גלובס" נודע, כי קורץ קיבלה ב-6 באפריל השנה מכתב "התראה אחרונה!" מרשות השידור, באמצאות עו"ד יוסף פיניאן מאותו משרד פיניאן, פיין, עורוק ושות', ובו דרישה לתשלום חוב בגין אותן שנים 2007-2013 - שנים בהן כאמור הרשות הכירה בכך שללקוחה לא היה מקלט טלוויזיה, וחוב שאותו כאמור הרשות אמורה הייתה למחוק בהתאם להבטחה של סמנכ"ל הגבייה ל"גלובס".

סמנכ"ל הגבייה בפועל, יואב אשכנזי, מסר בתגובה ל"גלובס", כי "בוצעה בדיקה ונמצא כי אכן בוצעו הפעולות לגביהן התחייבה רשות השידור, וחובה של הגברת קורץ הוסר ביולי 2013. עם זאת, עקב כשל טכני נשלחה על-ידי משרד עורך הדין דרישת תשלום לגברת קורץ שלא בצדק, והעניין הובא לתשומת-לב עורך הדין על מנת למנוע מקרים מסוג אלה בעתיד.

"יובהר כי מדובר בטעות, וכי רשות השידור אינה דורשת מהגברת קורץ תשלום כלשהו עבור אגרת הטלוויזיה. ברצוני להתנצל באופן אישי בפניה על התקלה, ואני מקווה כי בכך הוסבר העניין".

"גלובס" ימשיך לעקוב.

מכתב התראה מרשות השידור / צילום: תמנע קורץ
 מכתב התראה מרשות השידור / צילום: תמנע קורץ