"צ'ריוט" תייצא לישראל אוטובוסים חשמליים

האוטובוסים, המובססים על טכנולוגיית אולטרה-קבלים מתקדמת, ישתלבו בפיילוט בתל-אביב. בשבוע שעבר הושקו בבולגריה

אחרי מיזם הרכב "קורוס" של החברה לישראל וחברת צ'רי הסינית, קורם עור וגידים עוד מיזם ישראלי-סיני משותף בתחום התחבורה. סוכנויות הידיעות הסיניות מדווחות כי בשבוע שעבר הושק בסופיה בירת בולגריה פיילוט ראשון של אוטובוסים ציבוריים חשמליים, מתוצרת חברת צ'ריוט מוטורס הסינית, שהיא מיזם משותף ישראלי סיני בו לוקחות חלק יצרנית האוטובוסים השנייה בגודל בסין "HIGER" ויצרן האולטרה-קבלים (ULTRA-CAPACITOR) סינית "AOWEI".

יו"ר צ'ריוט מוטורס הוא צביקה צימרמן, מוותיקי ענף הרכב הישראלי ולשעבר מנכ"ל קמור מוטורס יבואנית ב.מ.וו. האוטובוסים עושים שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של אולטרה-קבלים, שנטענים במהירות בנקודת המוצא של האוטובוסים ומאפשרים תנועה של כ-20 קילומטרים על חשמל בלבד עם אפס פליטה ורעש.

בראיון לעיתונות הסינית אמר צימרמן כי "יש לנו כבר אוטובוס כזה שמוכן להישלח לפיילוט בתל אביב ויש לנו הזמנות ראשונות לאוטובוסים מישראל. כעת אנחנו נמצאים במו"מ לקבלת הזמנות מכל אירופה".

ככל הידוע הפיילוט הישראלי בו עתיד להשתתף האוטובוס מונע הקבל הוא יבוצע בתל אביב כחלק מהיוזמה לעבור לאוטובוסים עירוניים עם הנעה חלופית, שנבחנת מזה מספר שנים.