טיסה סדירה או לואו קוסט - עם מי יותר משתלם לטוס לחו"ל?

למרות התדמית המבטיחה, לא תמיד מתחבא מאחורי המונח "לואו קוסט" מחיר אטרקטיבי יותר ■ בדיקת "גלובס" מגלה פערים של עד 640 שקל במחירי טיסות לאירופה - דווקא לטובת הטיסות הסדירות ■ הסוד טמון בתכנון מוקדם

מי שחושב שלהזמין היום כרטיס טיסה בחברת לואו קוסט לחופשת קיץ מעבר לים, זול יותר מכרטיס טיסה בחברת תעופה סדירה - טועה. מבדיקת "גלובס" עולה כי היום - כחודש וחצי לפני תחילת חופשת הקיץ - לחברות הלואו קוסט לא תמיד יש יתרון במחיר, ונהפוך הוא, לעתים הן יקרות יותר.

בהשוואה שערכנו השבוע בין מחירי כרטיסי טיסה של חברות תעופה סדירות לבין מחירי כרטיסי טיסה של חברות לואו קוסט, התגלו בחלק מהמקרים פערים קטנים עד זניחים של כמה עשרות שקלים בין המחירים שחברות הלואו קוסט מציעות כיום ליולי-אוגוסט בהשוואה למחירים שמציעות הסדירות. במקרים אחרים אף מצאנו כי מחירי טיסות הלואו קוסט יקרים במאות שקלים ממחירי הסדיר.

כך, למשל, מצאנו שלטוס עם חברת הלואו קוסט Transavia France לפריז באמצע יולי יעלה לכם 537 אירו (כ-2,540 שקל) - 59 אירו יותר (כ-280 שקל) לעומת המחיר שתשלמו אם תטוסו לפריז באותם תאריכי יציאה-חזרה עם ארקיע הישראלית.

אולם, המלכוד במחיר המוזל יותר של ארקיע טמון בשעת ההמראה מנתב"ג: 01:20 לפנות בוקר לעומת 13:20 בצהריים עם Transavia France.

גם בחודש אוגוסט מצאנו פערים משמעותיים במחירים לטסים לבירת צרפת, אם כי נמוכים במעט: 57 אירו (כ-270 שקל) חיסכון לטסים עם אל-על (יציאה ב-10 באוגוסט וחזרה ב-17 באוגוסט), בהשוואה לטיסה באותם תאריכי יציאה-חזרה עם Transavia France.

מחיר זול יותר ב-36 אירו (כ-170 שקל) מצאנו גם בטיסת ארקיע סדירה לפריז באותם תאריכים מטיסה עם הלואו קוסט הצרפתית Transavia France.

אולם, את הפער המשמעותי ביותר במחירי כרטיס הטיסה מצאנו בקו לבירה הקטלונית ברצלונה. פער של 135 אירו (כ-639 שקל) לטסים עם ארקיע ליעד זה באמצע אוגוסט: 393 אירו (1,859 שקל) מחיר כרטיס טיסה הלוך ושוב, לעומת (528 אירו (2,498 שקל) עם חברת הלואו קוסט הספרדית ויולינג.

גם טיסה עם אל-על ליעד זה באותם תאריכים זולה יותר מויולינג ב-80 אירו (כ-378 שקל). אלא שגם כאן כדאי לשקול לספוג את הפער ולטוס עם ויולינג כדי לגנוב עוד כמה שעות בברצלונה (נוחתת שם בשעות הצהריים לעומת שעות הערב המאוחרות עם ארקיע או אל-על).

מוטב מוקדם

הנוסחה ברורה: מי שרוצה לשים את היד על כרטיס טיסה של חברת לואו קוסט במחיר מופחת, צריך לרכוש אותו חצי שנה מראש.

"זה הסוד של הלואו קוסט, וככל שמתקרבים למועד הטיסה, מחירי הלואו קוסט מיישרים קו עם הסדיר. ככה זה עובד", אומר גיא דולב, מנכ"ל טרווליסט, אתר להשוואת מחירים שהשיק באחרונה מנוע השוואתי חדש בין מחירי טיסות לואו קוסט, סדיר וצ'רטר. עוד לדבריו, "מי שיכול לתכנן את הטיול שלו מספיק זמן מראש - בדרך-כלל יכול לחסוך כ-30%".

למרות האמור, גם מי שהתמהמה ועדיין לא כירטס ליולי-אוגוסט, עדיין יכול להשיג מחירי לואו קוסט זולים יותר ממחירי סדיר. כך, למשל, מצאנו פער לא מבוטל של 163 אירו (כ-770 שקל) בטיסה לפראג: 333 אירו (כ-1,575 שקל) עם up - מותג הלואו קוסט של אל-על, לעומת 496 אירו (כ-2,346 שקל) עם חברת הלואו קוסט Czech Airline.

פער של כמעט 200 שקל מצאנו גם בטיסה לברלין: 281 אירו (כ-1,330 שקל) עם up לעומת 339 אירו (כ-1,603 שקל) עם לופטהנזה.

פער דומה של 52 אירו (כ-246 שקל) גם באיזי ג'ט שגובה 287 אירו (כ-1,358 שקל) לכרטיס טיסה הלוך ושוב, לעומת 339 אירו (כ-1,603 שקל) עם לופטהנזה.

לצרכן, מתברר, אין מנוס מ"שיעורי בית" - מבלי לסמוך באופן עיוור על הטייטל שבו מתהדרת החברה.

לואו קוסט מול סדירה - טיסות ביולי אוגוסט
 לואו קוסט מול סדירה - טיסות ביולי אוגוסט