רון לאודר העביר את אחזקותיו באתר נענע10 לערוץ 10

‎‎דני רייכר, מנהל הניו-מדיה של ערוץ 10, מונה למנכ"ל נענע10 ■ בחודשים האחרונים התקשה האתר לתפקד, צוות עריכה בכיר עזב, ואף פוטרו עובדים‏

‎‎האם נענע10 ייצא סוף סוף לדרך חדשה ויציבה? בימים האחרונים נחתם הסכם בין רון לאודר, לשעבר מבעלי ערוץ 10 ומי שהחזיק מחצית מהאחזקות באתר נענע10, לבין ערוץ 10, שלפיו לאודר יעביר את אחזקותיו באתר לידי ערוץ הטלוויזיה.

‏משמעות הדבר היא ש-7 שנים אחרי שערוץ 10 נכנס לראשונה כשותף באתר נענע10, הוא מחזיק במלוא האחזקות עליו.

מבחינת לאודר, מדובר בהפסד על הנייר. באוקטובר 2012 הוא רכש מידי חברת נטוויז'ן מחצית מהאחזקות באתר ושילם כ-5 מיליון שקל באמצעות חברת ‏JCS‏ שבבעלותו, וכעת הוא מוסר את מניותיו בנענע10 ללא תמורה כספית.

במסגרת המהלך מתכוונים בערוץ 10 לבחון מחדש איך לשפר את הסינרגיה בין אתר האינטרנט לבין הערוץ, על תוכניותיו השונות. כחלק מהמהלך, וכפי שפורסם לפני חודשיים ב"גלובס", לתפקיד מנכ"ל נענע10 מונה דני רייכר, מנהל הניו-מדיה של ערוץ 10.

רייכר נכנס למעשה לכיסאו של יריב ג'יבלי, המנכ"ל הקודם שעזב בדצמבר האחרון את התפקיד, שנה לאחר שהחל לכהן בו. מאז התנהל האתר ללא מנכ"ל בפועל.

‏רייכר הגיע לערוץ 10 מאתר מאקו של זכיינית ערוץ 2 קשת ביולי 2013, והיה אחראי על הממשק בין ערוץ הטלוויזיה, חברת החדשות של הערוץ ואתר נענע10. קודם לכן שימש בתפקידי הפקה שונים בטלוויזיה בישראל ובארה"ב.

בערוץ הסבירו כי בתקופה הקרובה תבצע הנהלת נענע10 בראשותו של רייכר צעדים נוספים במסגרת ארגון מחדש של האתר וחיזוק הקשר התוכני, המסחרי והקידומי עם ערוץ 10. רייכר הוא בנו של העיתונאי הוותיק גדעון רייכר.

‏מלבד התנהלות שוטפת ללא מנכ"ל בפועל, בחודשים האחרונים התקשה האתר לתפקד ללא תקציב מסודר של ממש. העובדה שלאודר עזב את ערוץ 10 וחיפש את דרכו החוצה גם מנענע10, כשאין קופצים על הסחורה המקומית, יצרה מצב בעייתי מבחינת תזרים המזומנים.

בערוץ 10 לא ממש ששו להזרים הון לנענע10, ומנגד לאודר מצא את עצמו כיחיד שמצליח להחזיק את האתר עם הראש מעל למים. אך נראה כי גם מבחינתו הגיעו מים עד נפש, ובמטרה לצמצם עלויות, ואולי ללחוץ על שותפיו לאתר שייקחו את המושכות ואת חלקו, הוחלט על פיטורי עובדים וצמצום עלויות.

כך, כחלק מהטלטלה שעבר האתר בשנים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה עם חילופי הבעלים והמנכ"לים, בחודש שעבר פוטרו כ-20% מכוח-האדם של האתר (כ-6 משרות), זאת לצד עזיבתם באחרונה של העורך הראשי ,איתן מרקוביץ', ושל סגן העורך הראשי, אודי הירש.

‏יש לציין כי על אף הבלגן הניהולי שעבר אתר נענע10 בתקופה האחרונה, עדיין מדובר באחד האתרים הפופולריים בישראל. ועדת המדרוג למדידת הגלישה בישראל, שהפסיקה לפעול לפני כשנה, דירגה את נענע10 דרך קבע כאתר הישראלי החמישי בפופולריות שלו. ‏‎‎‏