תעלומה: לאן נעלמו שמונה מיליון נוסעים?

מדד התחבורה: אגד מקבלת מהמדינה תשלום על כל נוסע. היא מסרה ל"גלובס" כי הסיעה 30% יותר ממה שמסר משרד התחבורה; לאן נעלמו 8 מיליון נוסעים? ועוד תעלומה: על צו הרחקה שהוצא ל"גטקסי", ואשר לא ירחיק אף נהג

פסח וחופשת חול המועד משתקפים במדד בדמות ירידה בכל אמצעי התחבורה. זאת, להוציא את מיזם האופניים בת"א, שהאביב המתעורר והחופשות משכו אותו ל-10% עלייה. יש הבדלים בשיעורי הירידה בין כלי התחבורה: הנתיב המהיר והשאטלים, שהשימוש בהם קשור קשר הדוק ליוממות-תעסוקה, ירדו בשיעור חד ביותר - עד 24%; אך בכביש 6, שמשמש נופשים העוברים לאורך הארץ, הירידה הסתכמה ב-6% בלבד.

גם גטקסי "הפסידה" החודש רק 5%, למרות הצמצום בימי העבודה. למיתון הירידה תרם מבצע ההסעות לשדה התעופה וממנו, שעליו הכריזה החודש החברה, אשר שילש את מספר היוצאים משדה התעופה כשהם משתמשים במוניות "גטקסי".

אולי הצלחת המבצע היא זו שגרמה להודעה המוזרה שהפיצה השבוע רשות שדות התעופה על "צו הרחקה" לגטקסי משדה התעופה. דובר רש"ת מסר ל"גלובס" שמוניות גטקסי כן יוכלו להיכנס לשדה לאסוף נוסעים, ולשאלתנו מה לפיכך מהות פשר "צו ההרחקה", לא קיבלנו מענה. תעלומה.

ואם בתעלומות עסקינן הנה עוד אחת: בכנס "תחבורה היום ומחר" שהתקיים החודש, בישר נציג אגד כי החברה הצטיידה במערכת המונה את הנוסעים שלה בזמן אמת, ויכולה לסכום את מספרם בכל יום וחודש. כשביקשנו לקבל את הנתון, אישרו באגד את קיום המערכת, אך העבירו אותנו למשרד התחבורה.

נזכיר כי אגד, כמו כל חברות האוטובוסים האחרות, מקבלות ממשרד התחבורה כסף עבור כל נסיעה שנרשמת באוטובוסים שלהן.

משרד התחבורה היה מוכן למסור רק נתון רשמי לגבי כל שנת 2013 (בערך 22 מיליון נסיעות בכל חודש בממוצע). לפני שנה מסרה אגד למדד התחבורה של "גלובס" כי בכל אחד מהחודשים יולי ואוגוסט נרשמו באוטובוסים שלה 30 מיליון נסיעות, כלומר 30% יותר ממה שמסר לנו החודש משרד התחבורה. לאן נעלמו 8 מיליון נוסעים, ומדוע למרות קיומה של מערכת ספירת הנוסעים החדשה מסרבים לתת לנו נתונים מדויקים? עוד תעלומה.

מדד תחבורה אפריל
 מדד תחבורה אפריל