גומא חסין הורשע בהעלמת הכנסות בכ-2.7 מיליון שקל

הורשע בכך שבין השנים 2009-2007 קיבל מיעקב ברדוגו ומהמשווקים של מפעל הפיס סכומי כסף וטובות הנאה, אך לא דיווח על הכנסותיו לרשויות המס

גמליאל (גומא) חסין, מי שהיה האיש החזק בנמל אשדוד ואיש סודו של חבר הכנסת לשעבר עמרי שרון, הורשע הבוקר (א'), על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בהעלמת הכנסות מרשויות המס בסכום של למעלה מ-2.7 מיליון שקל. הצדדים לא הגיעו להסכמות לעניין העונש.

על-פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש בידי עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), סיפקו חסין - כבעל חברה לתיווך, ייעוץ וייזום השקעות - ויעקב ברדוגו, לשעבר מנכ"ל מפעל הפיס, שירותי ייעוץ למספר אנשים אשר ניגשו למכרז לקבלת זיכיון לשיווק מוצרים של מפעל הפיס. במהלך התקופה הרלוונטית, בין השנים 2009-2007, קיבל חסין מברדוגו והמשווקים סכומי כסף וטובות הנאה, אך לא דיווח על הכנסותיו לרשויות המס.

החשד לעבירות מס מצד חסין עלה בשנת 2010 במהלך חקירת משטרה בחשד לשוחד במפעל הפיס, בה נחשד גם חסין. בסופו של דבר הוחלט לסגור את התיקים נגד כל החשודים, אך פרשת העלמות המס של חסין לא נסגרה.

בכתב האישום המתוקן צוין כי מאז 2007 קיבל חסין למעלה מ-2 מיליון שקל מ-3 משווקים של מפעל הפיס: אלון אלרואי, חיים גולן ורפי דיין. כמו כן, קיבל מאלרואי כ-300 אלף שקל באמצעות תשלומי שכר ששילם לעובדת שלו. הוא אף שכר לחשוד משרדים בתל-אביב ושילם עבורם כ-190 אלף שקל והעניק לו רכב מסוג ב.מ.וו בשווי 370 אלף שקל.

בכתב האישום צוין כי את התמורה בעבור הייעוץ שסיפקו ברדוגו וחסין, קיבל ברדוגו לבד, אך חסין גילה זאת, ולאחר הליך בוררות הוסכם כי ברדוגו יעביר לידי חסין את הכספים המגיעים לו וכן את הב.מ.וו שקיבל מהמשווקים.