בית מלון ומרכז קניות: מיזם הנדל"ן והכדורגל של טדי שגיא

דיווח: נמשך המו"מ שמנהל המיליארדר הישראלי לרכישת קבוצת הכדורגל האנגלית רדינג; עשוי לבנות מרכז קניות ובית מלון בחניון הסמוך לאצטדיון הביתי

נמשך המו"מ של טדי שגיא לרכישת רדינג - מועדון הכדורגל מליגת המשנה באנגליה. העיתון "דיילי מייל" מפרסם היום (ב') כי המיליארדר הישראלי מתכנן להיכנס למיזם נדל"ני באמצעות ההשקעה בקבוצה, ולבנות מרכז קניות ובית מלון על אחד מנכסיה - החניון הסמוך לאצטדיון הביתי שלה. גם האפשרות כי יקים בתי דירות על שטח מתחם האימונים של הקבוצה מוזכרת בידיעה.

על-פי הדיווח, שגיא אמנם יקנה את המועדון שסיים את העונה החולפת במקום השביעי בליגת המשנה האנגלית ("הצ'מפיונשיפ"), "עבור לירה שטרלינג אחת" בלבד. עם זאת, הוא ייקח את האחריות על כיסוי החובות של רדינג - שביוני 2013 עמדו על 38 מיליון ליש"ט, ומאז ככל הנראה צמחו.

הונו של שגיא, 42, אותו בנה בעיקר באמצעות פלייטק - ספקית הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים - מוערך בלפחות 4 מיליארד דולר.

לפי הפרסום היום, בעלי רדינג (איש העסקים האנגלי סר ג'ון מיידסקי שמחזיק ב-49%, ואיש העסקים הרוסי אנטון זינגרביץ', 51%), שצפויים לשמור על מניות מיעוט במועדון הכדורגל לאחר השלמת העסקה - מעדיפים את הצעתו של שגיא על-פני הצעה מתחרה מצד איש העסקים ההודי מוהיט בורמאן, זאת בשל "הקשרים העסקיים החזקים של שגיא בבריטניה והכיסים העמוקים שלו".

על רדינג מופעל לחץ מצד רשות המס המלכותית של בריטניה (HMRC) להשיב במהרה חוב אליה בסך 3.2 מיליון ליש"ט, ולכן ראשי הקבוצה מנהלים מגעים עם רוכשים פוטנציאליים.

שגיא הוא אוהד כדורגל שמחזיק בתא צפייה פרטי באצטדיון סטמפורד ברידג' (השייך למועדון הפאר הלונדוני צ'לסי). בשבוע שעבר, לפי פרסום במקומון getreading, הוא נחת במתחם האצטדיון של רדינג, עיר המרוחקת כ-50 ק"מ מלונדון - באמצעות מסוקו הפרטי, שם נפגש עם חברי ההנהלה של הקבוצה.