חולדאי דורש להקפיץ ארנונה בת"א על חניונים ללא תשלום

כמחצית מהרשויות מקומיות דורשות להעלות ארנונה לעסקים ■ בין הבקשות החריגות: ברקת דורש העלאה על מועדונים ועיריית טבריה מבקשת הזנקת של 210% לחניוני סירות הצמודים לכנרת

כ-112 רשויות מקומיות (ועוד עשרות ועדים מקומיים) מבקשות להעלות את הארנונה על המגזר העסקי, ובשיעורים דרמטיים, כך עולה מרשימת הבקשות החריגות להעלאת ארנונה ברחבי הארץ לעסקים ותושבים לשנת 2014 במשרד הפנים. הרשימה נחשפה הודות למאבק משפטי ארוך ומתיש של התאחדות התעשיינים בבית המשפט המחוזי בי-ם.

מהרשימה שנחשפה עולה כי למשרד הפנים הוגשו לא פחות מ-485 בקשות ובקשות משנה להעלאות חריגות, על ידי 42 עיריות, 34 מועצות אזוריות ו-36 מועצות מקומיות. יחד עם זאת, הוגשו גם 123 בקשות להפחתת ארנונה.

בהודעת התאחדו צוין כי בין הבקשות החריגות להעלאת הארנונה ניתן למנות את זאת של עיריית תל אביב, בראשות רון חולדאי, המבקשת העלאה חריגה של 65% לחניונים ללא תשלום (לרוב של בנייני עסקים); עיריית טבריה, בראשות יוסי בן דוד, הגישה בקשה חריגה להעלאת הארנונה ב-210% לחניוני סירות הצמודים לכנרת.

גם באזורי פריפריה, בהם המדינה שואפת לעודד תעשייה ויצירת מקומות עבודה חדשים, הוגשו בקשות חריגות להעלאת הארנונה, באחוזים קיצוניים. בין השאר, שדרות הגישה בקשה חריגה להעלאת ארנונה למשרדים, בכ-46% ולרשתות השיווק בכ-35%. בגליל העליון הגישו בקשה חריגה להעלאת ארנונה בכ-44.17%. עוד עולה כי עיריית רמלה מעוניינת להפוך את בתי הכלא בשטחה למקור הכנסה ודרושת העלאת הארנונה על בתי כלא בהיקף של 11.5%.

"המציאות הקשה, בה כמחצית מהרשויות המקומיות בקשו להעלות את הארנונה בשיעור חריג, היא בלתי נסבלת. הרשויות מבקשות להעלות את הכנסותיהן מגביית ארנונה באופן לא סביר ולא מוצדק, על ידי גביית יתר מעסקים ומהתעשייה המקומית", אמר מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק. חייק בירך את שר הפנים גדעון סער שכבר הודיע כי בשנת 2015 לא יאושרו בקשות חריגות להעלאת ארנונה.