נדחה המכרז לבניית 2,000 יח"ד באצטדיון וסרמיל בב"ש

לטענת עיריית באר שבע, מפרסמת המכרז, הוא נדחה לאור בקשת אחד המציעים ■ התאריך החדש שנקבע הוא ה-17 ביוני ■ במסגרת התוכנית יוכלו להיבנות במקום מגדלי מגורים בני 18 קומות לצד שטחי מסחר ומשרדים

אחד המכרזים הבולטים בעיר באר שבע, לבניית אלפי יחידות דיור במקום האיצטדיון העירוני במרכז העיר, נדחה פעם נוספת, כך נודע ל"גלובס". מועד סגירתו של המכרז, שהיה אמור להיסגר היום (ב') נדחה במספר שבועות והתאריך החדש שנקבע הוא ה-17 ביוני.

מדובר במכרז הכולל מתחם המחולק ל-14 מגרשים שונים המאפשרים בניית 2,000 דירות חדשות בסך הכל. מחיר המינימום שקבעה העירייה במכרז לכל המגרשים יחד עומד על לא פחות מ-204.3 מיליון שקל.

על פי התוכנית המקורית של העירייה, תוכנן בתחילה לשווק רק חלק מהמתחם בהיקף של כ-600 יחידות דיור בלבד אולם בסופו של דבר נפלה ההחלטה לשיווק את כל המתחמים ויחידות הדיור יחד. במסגרת התוכנית יוכלו להיבנות במקום מגדלי מגורים בני 18 קומות לצד שטחי מסחר, משרדים, שטחי ציבור ומרכזי ספורט ונופש. הפרויקט כולו עתיד להיבנות במקום איצטדיון וסרמיל שטרם נהרס ועל פי מסמכי המכרז אין כל התחייבות מטעם העירייה מתי ייהרס אלא רק הערכה שהעבודות יתבצעו עד ספטמבר 2015.

משום שמדובר במכרז ענק של אלפי יחידות דיור שישווקו בבת אחת, ב-14 מתחמים שונים, מציין המכרז גם הטבה למי שיגיש הצעה אחת על כל המתחמים יחד. הטבה זו מגולמת בדמות הנחה של 15% על מחיר הקרקע הכולל, שיינתן כאמור למי שיגיש הצעה לבניית כל הדירות במתחם.

גורמים בענף מעריכים כי אחת הסיבות לדחייתו של המכרז פעם נוספת היא מצב השוק הנוכחי שעבר למצב המתנה בעקבות תוכניות הדיור הממשלתיות. מדובר בתוכנית מע"מ בשיעור אפס כמו גם מכרזי מחיר מטרה עליהם הכריזו במשרד האוצר והשיכון כבר לפני כחודשיים. אי הבהירות לגבי שתי התוכניות הובילה לקיפאון במכירת הדירות החדשות על ידי קבלנים ויזמים וגם לירידה בהיקף החברות שניגשות למכרזי קרקע.

קבלנים חוששים לגשת היום למכרזי קרקע רגילים בעוד משרד השיכון מבטיח כי עוד כמה חודשים יצאו מכרזי קרקע מוזלים במסגרת תוכנית מחיר מטרה. לא מן הנמנע שהמכרז המדובר בבאר שבע, מכרז שהוא מהגדולים שפורסמו השנה, נדחה בשל האווירה בענף הנדל"ן וחשש הקבלנים להיכנס למחוייבות גדולה בתקופה שכזו.

מעיריית באר שבע, מפרסמת המכרז, נמסר כי המכרז נדחה לאור בקשת אחד המציעים.