"אזרחי המדינה ישלמו את מחיר הפרטתו של משק החשמל"

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, הזהיר בישיבת המזכירות הארצית של הוועד כי "ועדת יוגב תהפוך את משק החשמל הלאומי של ישראל לבן-ערובה של יזמים פרטיים"

"בעידן בו נזהרים בעולם כולו משיעבוד אינטרסים לאומיים לאינטרסנטים פרטיים, מחליטה ועדת יוגב להפוך את משק החשמל הלאומי של ישראל לבן-ערובה של יזמים פרטיים". כך אמר היום (ב') יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, בשם מזכירות הוועד הארצי של עובדי החברה.

צרפתי דיבר בישיבת המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל שעסקה במשבר בדיונים מול וועדת ההיגוי לרפורמה במשק החשמל, בראשות אורי יוגב. בישיבה הוחלט שלא לנקוט לפי שעה בשיבושים אך ייתכן שהחלטות בנושא יתקבלו לאחר שבועות.

צרפתי הוסיף בישיבה כי "משק המזון של ישראל כבר מצוי בידיים סיניות ועתיד משק החשמל שלנו לא הולך להיות טוב יותר. לאור ההתפתחויות המדאיגות במתווה הרפורמה של ועדת יוגב, נשאלת כעת שאלה גורלית: האם המדינה או הגורמים הפרטיים שישלטו בעתיד הקרוב במשק החשמל הישראלי? משק בסיסי וחיוני לתפקודה של ישראל, שהולך לקראת התמוטטות ציבורית למען בצע כסף.

צרפתי הוסיף עוד כי "אזרחי המדינה ישלמו את מחיר הפרטתו של משק החשמל. אזרחים הנהנים זה 90 שנה מתעריפי חשמל נמוכים ביחס לעולם, ומשירות יעיל ומקצועי המוביל בישראל את דירוג השירות הטוב לציבור. אלא שהמציאות הנוכחית הזאת לא תימשך לצערנו לאורך זמן. זאת, בעוד האזרחים עצמם יסבסדו למעשה את אותם יצרנים פרטיים, שמצידם מזרימים את תוצרתם לתעשיינים עשירים, הנהנים מתעריף מוזל על גב הציבור".