חוק סגירת רשות השידור וביטול האגרה עבר בקריאה ראשונה

ארדן: "נתח הצפייה של רשות השידור הידרדר. בשיעורי צפייה וחשיפה של ערוץ ציבורי אנו מקדימים רק את לבנון" ■ גלאון: "תעודדת פטירה של 2,000 עובדים"

חוק רשות השידור עבר הערב (ב') במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, ברוב של 33 תומכים מול 14 מתנגדים ושני נמנעים - חברי הכנסת מרב מיכאלי ועמיר בר-לב ממפלגת העבודה.

החוק שעבר כולל את סגירת רשות השידור הנוכחית ופתיחת רשות חדשה במקומה וכן את ביטול אגרת הטלוויזיה.

בנאום בפני המליאה אמר שר התקשורת גלעד ארדן כי "14 ועדות מונו כדי להציע תוכניות להבראת רשות השידור, הרלבנטיות של הרשות הלכה ופחתה, ורוב תקציב הרשות הלך למשכורות ולא לתוכן. ארכיון הרשות, שמכיל נכסי צאן ברזל, נמצא בסכנה קיומית. נתח הצפייה של רשות השידור הלך והידרדר. בשיעורי צפייה וחשיפה של ערוץ ציבורי אנחנו מקדימים רק את לבנון".

"מדינת ישראל פורצת דרך בתחומים רבים - אז איך קרה שדווקא השידור הציבורי שצריך להיות חלון הראווה של ישראל - נראה כמו חצר אחורית מוזנחת?", תהה השר.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה בנאום במליאת הכנסת כי "הצעת החוק של גלעד ארדן, נתניהו ולפיד היא תעודת הפטירה של 2,000 עובדים ברשות השידור. גישתם אינה מייצגת מחויבות לשידור הציבורי, אלא מהלך פוליטי פופוליסטי. ביטול האגרה, שעלותה שקל ליום לכל בית-אב, יגביר את תלות השידור הציבורי בחסדיהם של פוליטיקאים והקצבות ממשלתיות".

נזכיר כי עובדי רשות השידור החשיכו היום את מסך ערוץ 1, כמחאה על חוק רשות השידור והבאתו להצבעה בכנסת.