נעילה מעורבת בבורסה; פריגו נפלה 1.7%, סקיילקס קרסה

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות עם נטייה לירידות ■ מגדל, גזית גלוב והחברה לישראל פרסמו דוחות ■ סקיילקס דיווחה אמש כי קיבלה מכתב מסמסונג המציג את עמדתה בנוגע למחלוקת שנתגלעה בין שתי החברות

יום המסחר בבורסה באחד העם (ד') נחתם במגמה מעורבת במחזור נמוך יחסית. זאת, על רקע מגמה שלילית בוול סטריט ויציבות עם נטייה לירידות בבורסות אירופה. מדדי ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו בירידות של עד כ-0.5%, בהובלת גזית גלוב, אסם ופריגו. מדד ת"א 75 סיים בעלייה של כ-0.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-882 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ג') בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות, כאשר מדד ה-S&P 500 שוב כבש שיא חדש ברמה של 1,911 נקודות לאחר שביום שישי טיפס לשיא של 1,900 נקודות. מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-1.2% בהובלת פייסבוק, אפל וגוגל.

בתל אביב ננעלה אתמול הבורסה במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, למרות מגמה חיובית באירופה ובארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-899 מיליון שקל.

החברה לישראל, גזית גלוב ומגדל פרסמו דוחות

באישון לילה דיווחה סקיילקס כי התקבל מכתב מאת סמסונג הקוריאנית, המציג את עמדתה ביחס להיבטים טכנולוגיים ומסחריים ביחסי הצדדים. זאת "על רקע מחלוקות טכניות ומסחריות בין החברה לבין סמסונג שהעמיקו לאחרונה, לרבות בסוגיות של אחריות ואיכות מוצר, ואכיפת ובעלות על זכויות יוצרים", לשון ההודעה של סקיילקס.

עונת הדוחות בישורת האחרונה. החברה לישראל פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2014. הפרשה שביצעה כיל עקב פסק הבוררות בנושא התמלוגים, העבירה את החברה לישראל מרווח להפסד של כ-62 מיליון דולר. ההפרשה שרשמה החברה לישראל היא בגובה של 70 מיליון דולר. ללא ההפרשה הייתה החברה מסיימת את הרבעון הראשון ברווח של כ-8 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-41 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חברת הביטוח מגדל דיווחה הבוקר כי הרווח הכולל (אשר כולל את השינוי בקרנות ההון), הסתכם ברבעון הראשון של 2014 בכ-267 מיליון שקל לעומת כ-225 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף כספי של 133 מליון דולר לאספקת מערכות ליישומים בתחום בטחון המולדת ללקוח באמריקה הלטינית. המערכות מבוססות על טכנולוגיות ייחודיות ומתקדמות, הכוללות יכולות שליטה, בקרה ומודיעין, שתופעלנה באמצעות מרכזי שליטה יעודיים ותיטולנה חלק מרכזי במאבק בפשיעה, במניעת אלימות ובשיפור רמת הבטיחות והביטחון של התושבים. החוזה יבוצע במהלך כשנה.

גזית גלוב דיווחה הבוקר כי ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-817 מיליון שקל לעומת כ-883 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-7%. בנטרול השפעת שערי מט"ח, ה-NOI גדל בכ-1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-FFO גדל ברבעון בכ-1% והסתכם בכ-151 מיליון שקל לעומת כ-150 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמות המניות גדלה בכ-6% בין התקופות.

טבע ריכזה עניין לאחר שחזרה מניו יורק עם פער חיובי של כ-1%. ענקית התרופות הודיעה אתמול כי משרד הפטנטים האירופי פרסם החלטה לטובתה וקבע כי הפטנט המגן על אחד המרכיבים של הקופקסון עדיין בתוקף ולכן חברות התרופות אינן יכולות לשווק תרופות המבוססות על חומר זה.

פריגו רשמה ירידות לאחר שחזרה עם פער שלילי של כ-1.8% .

קרסו דיווחה כי הכנסותיה של הקבוצה ברבעון הראשון של שנת 2014 גדלו בכ-2% לכ-685 מיליון שקל, בהשוואה לכ-673 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של קבוצת קרסו מוטורס ברבעון צמח בכ-93% לכ-26.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל.