רכבת ישראל משנה לחלוטין את הלו"ז ומוסיפה 49 רכבות

ממוצאי שבת ה-14 ביוני תגדיל רכבת ישראל ב-12% את מספר הרכבות הפעילות ■ לצפייה בלו"ז החדש - לחצו כאן

רכבת ישראל תשיק במוצאי שבת של ה-14 ביוני לו"ז חדש לחלוטין שיכלול תוספת של 49 רכבות ו-500 עצירות חדשות מדי יום. מדובר בגידול של 12.2% במספר הרכבות הפועלות ל-451 רכבות.

ברכבת טוענים כי לוח הזמנים החדש מותאם לתוספת הרכבות הצפויה בשנים הקרובות, עם פתיחת התחנות וקווי הרכבת החדשים: מסילת הנגב (אשקלון - באר שבע), קו הרכבת לכרמיאל, מסילת העמק, הקו המהיר לירושלים ומסילת כפר סבא - רעננה - הרצליה (531).

להלן השינויים המרכזיים בלו"ז החדש:

■ חיזוק השירות במטרופולין חיפה - הרכבת תגביר את תדירות הרכבות במטרופולין הצפוני ובקווי הרכבת בין חיפה ונהריה, דרך עכו והקריות. הגדלת תדירות הרכבות מתאפשרת לאחר סיום פרויקט הכפלת המסילה ב-2013. הרכבות החדשות תספקנה שירות לאורך כל היום, בתחנות שבין נהרייה וחיפה חוף הכרמל.

לדוגמה, בנהריה יופעלו 3 רכבות בשעה בשעות השיא ו-2 בשעות השפל (תוספת של רכבת בכל שעה); בעכו 4 רכבות בשעות השיא ו-3 בשעות השפל (תוספת של 2 רכבות בכל שעה); בקריית מוצקין - 5 רכבות בשעות השיא ו-3 רכבות בשעות השפל (תוספת של רכבת בשעה לאורך כל שעות הפעילות); בחיפה - הפעלת 6 רכבות בשעה מתחנות חיפה מרכז ומחוף הכרמל ו-4 רכבות בשעות השפל (תוספת של רכבת בשעה לאורך כל שעות הפעילות).

■ הגדלת תדירות הרכבות מתחנות נתניה ובית יהושע - בלו"ז החדש תופעלנה 4 רכבות בשעה, לכל כיוון, לאורך כל שעות השיא ו-2 רכבות בשעה לאורך שעות השפל. תגבור הרכבות והשינויים בלוחות הזמנים נועדו על מנת לספק מענה לביקושים הרבים בתחנות אלו ולסייע בהורדת עומסי הנוסעים בקו הפרברי היוצא מבנימינה, דרך פרדס חנה-קיסריה וחדרה (2 מהרכבות בשעות השיא תחלנה את נסיעתן מתחנת נתניה).

■ הגדלת תדירות הרכבות מתחנת לוד - תוספת של רכבת בשעה, לאורך כל שעות הפעילות (שיא + שפל) והפעלת 6 רכבות בשעה בשעות השיא ו-5 רכבות בשעה בשעות השפל.

■ הגדלת תדירות רכבות מתחנת רחובות - תוספת של רכבת לאורך כל שעות השפל (הפעלת 2 רכבות בשעה). כל רכבות הנוסעים תחלנה את נסיעתן מתחנת רחובות, על מנת לספק לתושבי רחובות שירות טוב יותר, והיצע גדול יותר של מושבים פנויים.

■ הגדלת תדירות רכבות מתחנות אשקלון\אשדוד - בלו"ז החדש תופעלנה 4 רכבות בשעה, החל מהשעה 06:00 ועד השעה 10:00 ובהן גם רכבת מהירה, בכל שעה, מאשקלון לת"א ב-43 דק' בלבד.

■ הפעלת רכבת נוספת בשעת שיא בוקר - במספר תחנות ברחבי הארץ תופעל רכבת נוספת בשעת שיא בוקר, על מנת לספק מענה לביקושי הנוסעים בשעה זו. רכבת נוספת תופעל מהתחנות הבאות: באר שבע מרכז, באר שבע צפון, להבים, קריית גת, רמלה ו-בית שמש.

■ באר שבע-ת"א: הגדלת תדירות הרכבות ושיפור השירות בימי שישי - בימי שישי תופעלנה 2 רכבות בשעה, לאורך כל שעות הפעילות. הרכבות תספקנה שירות לביקושים הרבים של החיילים והסטודנטים ותעצורנה בתחנות באר שבע צפון (אוני'), להבים-רהט, קריית גת ונתב"ג.

רכבת ישראל
 רכבת ישראל