הכדורגלנים בעלי "הערך השיווקי" הגדול ביותר בעולם

עם כמויות גדולות של אוהדים בפייסבוק ובטוויטר ומודעות גלובלית עצומה כלפיו בקרב כ-1.5 מיליארד מתושבי העולם - כריסטיאנו רונאלדו מוביל את המדד

באמצעות איזה כדורגלנים לחברות מסחריות הכי יכול להשתלם לפרסם את המותגים שלהן? כריסטיאנו רונאלדו, קשר ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל, הוא השחקן בעל הערך השיווקי-מסחרי הגבוה ביותר בכדורגל העולמי - כך לפחות עולה מבדיקה של פירמת חקר שוק הספורט הגלובלית Repucom, שניסתה לענות על השאלה המסקרנת.

המחקר התבסס על שמונה פרמטרים שונים: מספר עוקבים בטוויטר; "לייקים" בפייסבוק; סקר שבודק מדדים כגון "מודעות", "הערכה" וכו' בקרב 6,500 תושבים מ-13 שווקי מפתח מרחבי העולם: ארה"ב, בריטניה, ארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, סין, הודו, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, רוסיה וטורקיה. למעשה, המדד מייצג את השקפתם של כ-1.5 מיליארד אנשים מרחבי העולם מהגילאים 16-69. כל הנתונים הנ"ל משוקללים בסופו של דבר למדד בו Repucom מעניקה לשחקנים ציון ערך שיווקי, מ-1 עד 100.

הנתונים של רונאלדו, שזכה בשבת בליגת האלופות בפעם השנייה בחייו - הם 82 מיליון "לייקים" בפייסבוק ו-26 מיליון עוקבים בטוויטר (נכון למאי 2014), מודעות גלובלית של 83%, וציון משוקלל של 79.40.

הנמסיס הגדול של CR7, ליונל מסי (ברצלונה ונבחרת ארגנטינה), במקום השני עם 2 מיליון עוקבים בטוויטר, 57 מיליון "לייקים" בפייסבוק, 76% מודעות גלובלית - וציון סופי של 75.87.

חברו של מסי לברצלונה, הבלם ג'רארד פיקה (62.90), במקום השלישי בדירוג הזה - אולי גם בשל הקשר שלו עם כוכבת הפופ שאקירה. פרננדו טורס, הספרדי של צ'לסי (62.69) ו-וויין רוני ממנצ'סטר יונייטד (59.47) משלימים את החמישייה הראשונה.