הקרב על רשות השידור: ארדן מחפש משרד יח"צ ב-300 א' ש'

יקיים מכרז לבחירת משרד ייעוץ תקשורתי למשך 9 חודשים, בכדי להתמודד מול עובדי רשות השידור במאבק על דעת הקהל בנוגע לסגירת הרשות

השר גלעד ארדן יוצא במכרז למשרד ייעוץ תקשורתי חיצוני בעלות מוערכת של עד 300 אלף שקל ל-9 חודשים. המטרה היא להיעזר בגוף חיצוני בכדי להתמודד מול עובדי רשות השידור במאבק על דעת הקהל והמחוקקים בכל הקשור להעברת חוק רשות השידור בכנסת. המשרד החיצוני יעבוד בשיתוף עם דוברות משרד התקשורת.

ההערכה במשרד התקשורת היא כי המאבק על סגירת רשות השידור צפוי להיות אכזרי ויתנהל לא מעט בזירה התקשורתית. זאת לאור העובדה שעובדי רשות השידור על ועדיהם השונים כבר שכרו משרדי יחסי ציבור, ובהם משרדו של רונן צור שנשכר לסייע לעובדים העיתונאיים; מאיר סוויסה שנשכר על-ידי ועד הטכנאים; רונית אקשטיין שמסייעת בשירותי לובינג לאגודת העיתונאים בירושלים; ומשרד לגאיה שמספק שירותים לוועד עיתונאי קול ישראל.

יש לציין כי הסכום שבו נוקב משרד התקשורת נחשב לחריג בכל הקשור ליחסי ציבור בשירות הציבורי, ועם זאת על-פי ההערכה לא יגיע לתקרה של 300 אלף שקל, ובתום ההליך המכרזי עשוי להיות נמוך יותר.

ל"גלובס" נודע כי נעשתה פנייה למספר משרדים בכירים בשוק הייעוץ האסטרטגי בכדי לבחון אפשרות שיתמודדו במכרז כזה.

ממשרד התקשורת טרם נמסרה תגובה.

יו"ר ההנדסה והטכנאים של רשות השידור, משה שגב, מסר בתגובה: "הידיעות לפיהן השר ארדן מבקש לשכור יועץ תקשורת בעלות של 300 אלף שקל על מנת שיטפל בהצעת החוק לפירוק רשות השידור, מלמדת על הלחץ בו הוא שרוי ועל חוסר הלגטימיות של המהלך שלו. השר ארדן מודע וצריך לייפות את המציאות ולספר לציבור באמצעות סוללת יח"צנים ויועצי תקשורת כיצד מפטרים 2,000 עובדים מפרנסי משפחות, והכול בשם הרס השידור הציבורי.

"חשוב לציין כי מאז יצא השר להרפתקה, ביזבז ארדן למעלה מ-2 מיליון שקל רק על יועצים ויועצי יועצים, על מנת לקבל לגיטמיות למהלך מיותר, ראוותני ולא מוסרי. הרי במשך כל הזמן טען השר כי המהלך שלו מאוד פופולרי ומקובל על הציבור, אז למה הוא צריך לבזבז עוד 300 אלף שקל מכספי משלם המסים? הרי בסכום כזה אפשר לעזור למספר משפחות נזקקות ולשמח אותן. כל הפעולות האלה נעשו מתוך גחמה אישית, תוך ניצול ציני לקידום מעמדו של ארדן בליכוד, והכול על חשבון משלם המסים".