"ישראל היום" רוצה את הדומיין "מעריב": יבטל רכישת nrg?

בכיר ב"מעריב": "'ישראל היום' מנסה להשתלט על שוק העיתונות - וגם עלינו"

"ישראל היום" פנה לבית המשפט בבקשה לעצור את עסקת רכישת אתר nrg. זאת, לאור כוונת הנאמן רוח חן ברדיצ'ב להעביר את הדומיין maariv. co.il לקבוצת "ג'רוזלם פוסט" שרכשה את העיתון "מעריב".

"ישראל היום" טוען כי גם דומיין זה שייך לה כחלק מהסכם הרכישה של הפעילות הדיגיטלית של "מעריב", שכן כתובת אינטרנט זו מעבירה גולשים לאתר nrg אותו רכשה.

זאת, למרות הנחת היסוד של הנאמן כי הדומיין יעבור לרשות רוכשי העיתון המודפס "מעריב", ולמרות שב"ג'רוזלם פוסט" כבר החלו להיערך ולייעדו כאתרו של העיתון "מעריב השבוע", שהוקם על בסיס המותג שרכשה.

בית המשפט התבקש על-ידי "ישראל היום", עיתונו של שלדון אדלסון, להורות לנאמן לחדול מהפרדת הנכסים - פעילות שמתקיימת בימים אלה בין רוכשי "מקור ראשון", "מעריב" ו"nrg" - ולהפסיק את פעילות ההפרדה הניסיונית בין הדומיינים.

על-פי גורמים הנוגעים לעסקה, "ישראל היום" מבקש לשלוט על המותג "מעריב" וליהנות מהגולשים שיהיו סבורים כי מותג הדיגיטל ומותג הדפוס - חד הם.

"מדובר בעוד ניסיון של 'ישראל היום' להשתלט על שוק העיתונות בישראל בבוטות, בדורסנות ובכוח", אמר ל"גלובס" בכיר ב"מעריב". "אין שום קשר בין nrg ל'מעריב'. אין פה תמימות או תום-לב - לא במועד הפנייה לבית המשפט ולא במהלך עצמו. הם מנסים לשים את ידם גם על 'מעריב'".

בפניית "ישראל היום" לבית המשפט נכתב כי "אתר האינטרנט nrg החל למעשה תחת הדומיין maariv.co.il. בשלבים מאוחרים יותר נבנה על גביו דומיין nrg, כאשר שני האתרים כרוכים זה בזה בהיבטי התכנות, בהיבטי התעבורה האינטרנטית, ההפניות ממנועי החיפוש וכיו"ב, באופן שאין כל הפרדה מעשית או תכנים או בזהות בין שני הדומיינים".

גורם ב"ישראל היום" מסר כי "התנהגות ה'ג'רוזלם פוסט' משקפת את התסכול שלהם על שלא הצליחו לרכוש את 'מקור ראשון' ואת nrg, וזה למעשה הרקע לבעיות שהם יוצרים בחולוקה ההוגנת של נכסי nrg ו'מעריב'".

מ"ישראל היום" נמסר כי בין הצדדים מתנהלים מגעים להפרדה נכונה והוגנת של נכסי האתר מ"מעריב".