בדקנו: כך תוכלו לשדרג את הטלוויזיה לקראת המונדיאל

רוכשים טלוויזיה חדשה לקראת ברזיל 2014? סוני מציעה פלייסטיישן חינם, ו-LG מציעה הנחה של 1,100 שקל - רק תקנו

התקופה שלפני משחקי המונדיאל או אירועי ספורט עולמיים אחרים היא הזדמנות מצוינת לרכוש מסך טלוויזיה, משום שהיבואנים יודעים שהצרכנים מחפשים הזדמנות לשדרג את המסך ומציעים מבצעים שחלקם אטרקטיביים במיוחד.

כמעט בכל שנה, החודשים אפריל-מאי ויוני עמוסים בהשקות של מסכים חדשים, אבל השנה רוב היצרניות עדיין לא השיקו את הדגמים של שנת 2014, מה שמאפשר לצרכנים ליהנות ממחירים נמוכים יותר של דגמי 2013.

עם זאת, מי שאוהב להיות בחזית הטכנולוגיה - אולי מוטב שיחכה עם רכישת הטלוויזיה, משום שרוב היצרניות לא השיקו עדיין את הדגמים החדשים (למעט סוני ושארפ).

"בתקופה זו שוק הטלוויזיות נוסק בכ-30%", אומר קובי בש, מנהל חטיבת מוצרי צריכה בסמסונג ישראל. "אנחנו צופים עלייה נוספת בעיקר במכירת מסכי 50 אינץ'".

שוק מסכי ה-50 אינץ' נחשב לפופולרי במיוחד מאז ששר האוצר יאיר לפיד העלה מ-15% ל-30% את מס הקנייה על טלוויזיות 50 אינץ' ומעלה. חלק מהיבואניות ספגו את עליית המס, כדי לא להיתקע עם מסכי 55 אינץ' שהופכים לפחות אטרקטיביים.

לדברי אבי דוניצה, מבעלי רשת חנויות החשמל גלי קור מקבוצת סוויץ', הגידול במכירות המסכים הוא אפילו יותר מ-30%. "המותגים הפופולריים הם סמסונג, LG, פנסוניק ופיליפס, והגדלים הפופולריים הם 47, 50 ו-55 אינץ'. עליית מס הקנייה פגעה במכירות מסכי ה-60 אינץ'". המחיר הממוצע למסך בגודל 50 אינץ' בגלי קור עומד על 5,000 עד 6,000 שקל.

בשלב ההתלבטות לפני הרכישה, מומלץ להביא בחשבון שתי נקודות חשובות: ראשית, שוק המסכים מאופיין בשנתיים האחרונות בחדירה מאסיבית של טלוויזיות חכמות (סמארט TV), שמציעות אפשרות להתקנת אפליקציות, חיבור אלחוטי לסמארטפון וגלישה באינטרנט.

"אנשים בהחלט מחפשים מסכי סמארט TV, והם יותר מתעניינים מזה מאשר תלת-ממד", מספר דוניצה. חשוב לדעת שרוב היצרניות בשוק מציעות מסכים מהסוג הזה, אך רק סמסונג ו-LG מציעות אפליקציות מקומיות.

שנית, שפת הממשק. יותר חברות מציעות ממשקים בעברית, המאפשרים קריאת כתוביות בעברית מקבצי וידיאו שהגיעו מהאינטרנט. בין היצרניות אפשר למצוא את סמסונג, LG, סוני ודגם בודד של טושיבה (L4300). מי שלא רוצה לרכוש סטרימר בעתיד או לחבר את המחשב שלו למסך לצורך הפעולה הזו, כדאי שיבדוק את הדבר לפני הרכישה.

שימו לב שעצם זה שמסך תומך בעברית, לא אומר שניתן לקרוא איתו כתוביות בעברית. החיסרון הזה קיים למשל בדגמי פיליפס.

"גלובס" בודק מה מציעות טלוויזיות הנמצאות כעת במבצע ברמות מחיר שונות.

קנו טלוויזיה, קבלו הטבה בשווי משתנה

סמסונג: קבלו טאבלט

החברה מציעה לרוכשי טלוויזיות בגודל 55 אינץ' ומעלה את הטאבלט גלקסי טאב 3 לייט 7 במתנה. לרוכשי טלוויזיות חכמות בגדלים של 40 עד 50 אינץ' הטאבלט ניתן תמורת 300 שקל (מחירו המלא 800 שקל).

סוני: קבלו פלייסטיישן 4

ברכישת מסך בטכנולוגיית Ultra HD (מוכר גם כ-4K), נותהת סוני במתנה את קונסולת המשחקים פלייסטיישן 4. שווי המתנה 2,600 שקל. ברכישת טלוויזיה מגודל 50 אינץ' ומעלה, ניתן לרכוש מערכת קולנוע ביתי (דגם TZ140) או סאונד בר (דגם T60) של סוני בתוספת של 300 שקל במקום 1,300 שקל.

פיליפס: קבלו שובר לאדידס

פיליפס מציעה לרוכשי מסכים בגדלים של 32 עד 65 אינץ', תווי קנייה של חברת אדידס בשווי של 250 עד 1,250 שקל (בהתאם לגודל המסך).

פנסוניק: קבלו טלפון / מיקרו / רמקול

ברכישת מסך חכם (מדגמי ה-LED) של פנסוניק, מקבלים הובלה והתקנה חינם ובחירה בין מוצרי פנסוניק: טלפוני אלחוטי (דגם TG6613) בשווי 600 שקל, מערכת מיקרו (PM200) בשווי 600 שקל או רמקול בלוטות' עם תחנת עגינה לטאבלט (NP10) בשווי 1,000 שקל.

טושיבה: קבלו קוקה-קולה

רוכשי מסך האנדרואיד של טושיבה (L4300 ו-L2300) של טושיבה, יקבלו ארגז פחיות קוקה-קולה (48 יחידות) והתקנה על הקיר בחינם.

האייר: קבלו דונגל

האייר מציעה ברכישה מסכים המשתתפים במבצע, מתאם (דונגל) אנדרואיד לטלוויזיה, המאפשר לבצע התקנה אפליקציות באמצעותו. שווי המתאם 500 שקל.

עד 5,500 שקל

LG, דגם 621Y: סמארט LED

דגם 621Y של LG המגיע בגודל 50 אינץ' מוגדר כסמארט TV. הוא כולל מעבד כפול ליבה, למהירות תגובה טובה יותר בעת גישה לאפליקציות. המסך גם כולל חיבור לסמארטפון באמצעות מדבקת NFC (טכנולוגיית אלחוט לטווח קצר), שאיתה ניתן לשדר תמונות באמצעות נגיעת הטלפון (בחלק מהדגמים, לא אייפון) בקלות לטלוויזיה. עוד כלול במסך מקלט עבור שידורי עידן פלוס עם יכולת הקלטה. הדגם הזה מגיע בטכנולוגיית LED והוא כולל מעבד תמונה דינאמי ב-200 הרץ עם משפרי רזולוציה וצבע.

LG מציעה את המסך הזה גם במבצע לכבוד המונדיאל, כאשר מחירו עומד על 5,500 שקל במקום 6,300 שקל. בנוסף, מקבלים הובלה והתקנה בחינם.

* מחיר: 5,500 שקל ל-50 אינץ'

טושיבה L4300: יש אנדרואיד

טושיבה, שקטגוריית הטלוויזיות שלה אינה בשיאה בארץ, השיקה לאחרונה את הסמארט TV שלה - L4300. מדובר במסך הכולל שני ממשקים: זה של טושיבה וגם אנדרואיד. טושיבה בעצם לקחה את מערכת ההפעלה מהסמארטפונים והטאבלטים של גוגל והלבישה אותה על הטלוויזיה כדי להציע מגוון אפליקציות רחב. הסיבה היא שלטושיבה אין פתרון מספיק טוב לאפליקציות שנבנו עבורה.

המסך מגיע בגודל 50 אינץ', ולראשונה כולל ממשק בעברית ומעבד כפול ליבה. הדגם הזה פועל בטכנולוגיית LED עם קצב רענון תמונה של 100 הרץ ומצב "כדורגל", שלטענת החברה, משפר את חדות ועומק הפרטים בשידורים בהם יש תנועתיות רבה.

* מחיר: 4,800 שקל ל-50 אינץ'

פיליפס PFL5008K: סמארט חלקי

הדגם שייך לסדרה ברמה האמצעית של החברה - סדרה 5. המסך מוגדר כסמארט TV וכולל חיבור WiFi, אך פיליפס עדיין לא מציעה אפליקציות מקומיות. המסך כן מציע דברים נחמדים כמו יו טיוב ופייסבוק. ניתן לשלוט בטלוויזיה באמצעות אפליקציה מהסמארטפון. המסך מגיע בטכנולוגיית LED, כאשר הוא כולל את מעבד התמונה HDPixel Plus האמור לספק תמונה חדה ועשירה יותר.

הדגם כולל טכנולוגיית אמבילייט, המשלבת נורות קטנות בגב המסך המופיעות בצדדים. הנורות מקרינות על הקיר תאורה משתנה של הצבעים המופיעים על המסך. כך מתקבלת תחושה שהתמונה גדולה יותר ממה שהיא באמת. המראה גם נעים יותר לעין כשצופים במסך בחדר חשוך.

* מחיר: 5,000 שקל ל-42 אינץ'

5,500-25,000 שקל

פנסוניק ET60M: עיצוב כסוף

פנסוניק, שהייתה השחקנית העיקרית במסכי הפלזמה, נטשה אותן לכיוון הטכנולוגיה המתחרה - LED. מבחינת החברה היפנית, המיקוד הוא כבר לא בעולם המסכים, אלא במוצרי אלקטרוניקה כמו טאבלטים, טלפונים אלחוטיים, אביזרים לסמארטפון ומכונות גילוח. דגם ET60M פועל בטכנולוגיית LED ומגיע בגודל 50 אינץ' עם עיצוב כסוף ומסגרת דקיקה. המסך מציע קצב רענון תמונה של 600 הרץ, תמיכה בתלת-ממד וניקוי רעשי תמונה.

פנסוניק שילבה כאן פילטר מסוג שלטענתה משפר את איכות התמונות מכל מקור. המסך כולל WiFi לחיבור לרשת הביתית, לצפייה בתכנים שנמצאים בסמארטפון ובמחשב. יש גם גישה לאפליקציות (בינ"ל בלבד) דרך שירות ה-Viera Connect.

* מחיר: 6,500 שקל ל-50 אינץ'

סמסונג F7500: טלוויזיה חכמה

סמסונג היא הכוכבת של דגמי הסמארט TV, כאשר ה-F7500 מגיעה בגודל 46 אינץ' עם ממשק בעברית ומגוון אפליקציות מקומיות ובינלאומיות. המסך מגיע עם מסגרת כסופה דקיקה והוא גם כולל מעבד ארבע ליבות ויכולת לשדרג בעתיד את החומרה הפנימית ברכישה נפרדת של ערכת Smart Evolution.

המסך כולל מצב ספורט, אותו החברה מתארת כאידאלי למשחקי כדורגל בהם יש תנועה מהירה. ה-F7500 גם כולל מנגנון Clean View המבטיח לדברי החברה חדות בתמונה על-ידי ניתוח גרפי וביטל רעשי רע מיותרים, ללא מריחות והבהובים.

מצב All Share מאפשר לצפות בסרטים, תמונות וגם להאזין למוזיקה מהמחשב ומהסארטפון בחיבור אלחוטי דרך הרשת הביתית

* מחיר: 8,000 שקל ל-46 אינץ'

25,000 שקל וצפונה

שארפ LE857: תלת-ממד

שארפ, שיחסית נעלמה מהשוק המקומי בשנה-שנתיים האחרונות, מנסה למצב את עצמה כחברה למסכים גדולים. היבואן המקומי מציע כעת מבצעים למסכים מהדור הקודם, הכוללים את הטכנולוגיה קוואטרון ולא קוואטרון פרו. כך שמי שמחפש את הטכנולוגיה החדישה, לא ימצא אותה כאן.

הדגם מגיע בטכנולוגיית Quattron המוסיפה דגש לצבע הצהוב, באמצעות שילוב שלו בצבעי היסוד של המסך. טכנולוגיה אחרת היא Sub Pixel Control 2 המשפרת את בהירות וחדות התמונה. הדגם הזה גם כולל צפייה בתכני תלת-ממד, קליטת שידורי עידן פלוס והקלטה שלהם. מחיר ה-LE857 עומד על 35 אלף שקל במקום 39 אלף שקל לתקופת המבצע.

* מחיר: 35 אלף שקל ל-80 אינץ'

סמסונג F9000: כולל VOD

דגם בטכנולוגיית אולטרה HD, המגיע עם רגלית מעוגלת היוצרת תחושה מרחוק כאילו גם המסך קעור. המסגרת דקה מאוד וכמעט לא מורגשת. הסמארט TV של סמסונג כוללת את אפליקציית ה-VOD המוצלחת של החברה, שבתקופה האחרונה סובלת מקצב רענון איטי של תכנים. הדגם כולל מעבד 4 הליבות להפעלה מהירה של אפליקציות ושימושים שונים, כמו הפעלת המסך באמצעות הנפת הידיים באוויר.

בסמסונג טוענים שפאנל ה- LED מבטיח רמות צבע וניגודיות אופטימליות והוא נתמך בטכנולוגיה המבצעת התאמה של מקור התמונה, מנקה רעשים ויזואליים, משפרת את הפרטים ואת חדות התמונה, ולבסוף מתאימה את ממדיה להצגה על מסך Ultra HD.

* מחיר: 25 אלף שקל לגודל 55 אינץ'

סוני X9: חדות מרבית

מסך בעיצוב החדש של סוני, עם תמיכה בטכנולוגיית Triluminos הכוללת פילטר צבע מיוחד המשולב בתוך הפאנל, מנגנון החלקת תמונה לתמונה יציבה ללא ריצודים ואת טכנולוגיית X-tended Dynamic Range, המגבירה לטענת החברה את הניגוד באופן שמאפשר לראות פרטים ברורים גם באזורים הכהים והבהירים ביותר. הטכנולוגיה נותנת תוספת אור באזורים מסוימים בתמונה, ובאזורים החשוכים יש שחור מוחלט. המסך גם תומך בפורמט Ultra HD.

סוני משלבת ב-X9 את השלט הרחוק שלה בשם One Flick, המציע משטח מגע, בדומה לשלט שסמסונג מצרפת לחלק מהטלוויזיות שלה כבר תקופה ארוכה. השלט כולל תקשורת אלחוט NFC, המאפשרת בנגיעה בו עם הסמארטפון, שיקוף של התמונה על המסך הגדול.

* מחיר: 50 אלף שקל ל-65 אינץ'