מכרז לבניית כ-1,500 יח"ד בקרית גת כחלק מהסכמי הגג

המכרז עתיד להיסגר להצעת הצעות ב-15 לספטמבר 2014 וחוברת המכרז צפוייה להתפרסם בימים הקרובים

יום לאחר שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מכרז לשיווק קרקע לבניית 1,725 יחידות דיור במודיעין-מכבים-רעות פורסם היום באתר רמ"י מכרז נוסף, גם הוא משמעותי בהיקף יחידות דיור וגם הוא, כמו המכרז במודיעין-מכבים-רעות, כתוצאה מהסכמי הגג.

מדובר במכרז לחמישה מתחמי קרקע עליהם ניתן יהיה לבנות 1,472 יחידות דיור חדשות בבניה רוויה ועוד 72 צמודי קרקע בקריית גת. המכרז עתיד להיסגר להצעת הצעות ב-15 לספטמבר 2014 וחוברת המכרז צפוייה להתפרסם בימים הקרובים.

ברמ"י מתגאים היום בהיקף השיווק שכולל יחד כמעט 4,000 יחידות דיור בסך הכל ונאמר ביושר שאכן מדובר בתוספת משמעותית לשיווק הכולל של רמ"י שנועד להגדלת ההיצע.

באותה נשימה נציין שאומנם מדובר בשיווק קרקע בהיקף משמעותי שמזמן לא נראה כמותו אך צריך לזכור שפרסום המכרזים הוא רק השלב הראשון וכעת נמתין ונראה מה יהיה הביקוש לאותם המכרזים וכמה מהם ייסגרו בהצלחה. נזכיר שמכרזים שמפורסמים אך נסגרים ללא תוצאות אינם תורמים להגדלת ההיצע, וכעת הגיע תור הקבלנים, היזמים וגם העמותות וקבוצות הרכישה להראות עד כמה הם יהיו מוכנים לשלם ולרכוש את הקרקעות.

מכרזים ראשונים במסגרת הסכם הגג שנחתם עם קרית גת כבר פורסמו ונסגרו בהצלחה לפני כחודש אולם אז היה מדובר בכ-700 יחידות דיור וכיום מדובר במספר כפול. במכרז המדובר שנסגר לפני כחודש זכו קבוצת רכישה וחברת הנדל"ן דונה . מחיר קרקע ממוצע ליחידת דיור עמד על 82.5 אלף שקל לא כולל דמי הפיתוח.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, אחד מאדריכלי תוכנית הסכמי הגג אמר היום בעקבות שני השיווקים כי "הסכמי הגג מעצבים מחדש את מפת הנדל"ן של ישראל. אמרתי לפני חודשים רוצו לקריית גת, וגם עכשיו אני חוזר שוב על אותה האמירה - רוצו, קריית גת ממתינה לכם. מתווה הסכמי הגג שאומץ בידי משרד האוצר ומשרד השיכון הוא התשתית והמפתח לכל פתרון שמופעל ויופעל בשוק הדיור, על ידי הממשלה בזמן הקרוב. ההחלטה לשווק כמאה אלף יחידות דיור במסגרת הסכמי גג בשורה של ערים בישראל, מעצבת מחדש את מפת הנדל"ן של ישראל, מגדירה מחדש את אזורי הביקוש ומעל הכל משנה את שיטת שיווק הקרקעות במדינה כך שמראש יובטח שהם יהפכו לשיווקים אפקטיביים ממשיים וזמינים לביצוע בתוך זמן קצר ביותר".

ליברמן ציין עוד כי בהמשך להסכמי הגג שנחתמו עם קריית גת, מודיעין-מכבים-רעות, ראש העין וקריית ביאליק, צפויים להיחתם הסכמים גם עם הערים ראשון לציון (לשיווק כ-11 אלף יח"ד), הרצליה (לשיווק כ-7,000 יח"ד), יבנה (לשיווק כ-7,500 יח"ד) ובאר שבע (לשיווק כ-12.5 אלף יח"ד).

שר השיכון אורי אריאל אמר היום כי שיתוף הפעולה של מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן ומנהל החטיבה העסקית שי יפתח עם ראש העיר קריית גת אבירם דהרי וסגנית ראש העיר ויו"ר ועדת משנה לתכנון ובנייה סהלו שולמית ראוי לציון. "הסכמי הגג עושים את העבודה. התחלות בנייה יהיו תוך תשעה חודשים עם הבטחה של הרשות לתת היתרי בניה", אמר אריאל.