נפגע, אבל פחות: ירידה של 21% ברווחי רמי לוי ברבעון

עם זאת, מכירות רשת השיווק עלו בכ-8%, ושיפור של 10% נרשם ברווח הגולמי

הירידה שהציגה היום (ה') רשת קמעונאות המזון רמי לוי ברווחיה לרבעון הראשון עולה בקנה אחד עם המגמה בענף. הללו ירדו ב-21% ל-24 מיליון שקל, אחרי ירידה של כ-7% ברווח התפעולי שעמד על 32 מיליון שקל. שיעור הרווחיות התפעולית ירד ל-3.9%, לעומת 4.5% ברבעון המקביל אשתקד.

ברמי לוי מייחסים את השחיקה ברווחיות לכמה גורמים, ובהם עלייה בהוצאות המכירה, השיווק והנהלה וכלליות, עלייה בהוצאות שכר, עלייה בשיעור מס החברות ורווח חד-פעמי של כ-3 מיליון שקל ממכירת קרקע שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

למרות זאת, המשך התפתחות רשת הדיסקאונט שפתחה 3 סניפים חדשים סייעה לעלייה של כ-8% במכירות, שהגיעו ל-813 מיליון שקל, כאשר המכירות בחנויות זהות התחזקו ב-3.3%.

כיום מפעילה רמי לוי 26 סניפים ברחבי הארץ, ושני סניפים נוספים בזכיינות. שטחי המכירה של הרשת גדלו ב-6.5% ל-40.4 אלף מ"ר (לא כולל מחסנים), ובשנה הקרובה היא מתכננת לפתוח 9 סניפים חדשים.

שיפור נרשם גם ברווח הגולמי של הרשת, שעלה ב-10% ל-175 מיליון שקל, ואשר שיעורו מהמכירות עלה בצורה מתונה - מ-21% ל-21.5%. את השיפור ברווחיות הגולמית מייחסים ברשת לשיפור בתנאי הסחר וכן לאיחוד תוצאות החברה-הבת ביכורי השקמה, שעוסקת במכירת פירות וירקות.

הון עצמי של 304 מיליון שקל

עוד מציגה רמי לוי תזרים מזומנים של כ-31 מיליון שקל מפעילות שוטפת, יתרות נזילות של 178 מיליון שקל והון עצמי של 304 מיליון שקל.

רמי לוי, בעל השליטה ומנכ"ל הרשת, אמר היום עם פרסום הדוחות כי כי "השנה נפתחה עם המשך מגמת הצמיחה בהכנסות, על אף התחרות הגוברת בשוק בשנים האחרונות, ההאטה בצריכה ברבעון הראשון ועיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני. עובדה זו מדגישה את עוצמת אסטרטגיית החברה להיטיב עם לקוחותיה".

גם המתחרות של רמי לוי הציגו שחיקה ברווחי הרבעון הראשון. המשיכה לבלוט לשלילה רשת מגה מקבוצת אלון רבוע כחול, שסיכמה אתמול (ד') את הרבעון צניחה של 69% ברווח התפעולי שלה, שהסתכם בכ-3 מיליון שקל בלבד, ושיעורו עמד על 0.24% בלבד ממחזור המכירות. רווחי שופרסל לרבעון הראשון צנחו ב-42% ל-32 מיליון שקל.

רמי לוי
 רמי לוי