הקמפיין נגד הארנונה: "העירייה מוצצת לכולם את הדם"

מוחים על הכוונה לאשר בקשות שייקרו את הגבייה ב-156 מיליון שקל בשנה

מחלקת ארנונה, עיריית תל אביב / צלם: איל יצהר
מחלקת ארנונה, עיריית תל אביב / צלם: איל יצהר

שלב נוסף במאבק שמוביל איגוד לשכות המסחר בתל אביב נגד הרשויות המקומיות בעניין ייקור הארנונה: האיגוד פתח באחרונה בקמפיין חדש ברשתות החברתית תחת הכותרת "העירייה מוצצת לכולם את הדם". באיגוד מסבירים כי מטרת הקמפיין היא לגייס דעת קהל למען בלימת הייקור בתעריפי הארנונה שמתוכנן לשנה זו.

באיגוד, שבראשות אוריאל לין, אומרים כי בימים אלה מונחות על שולחנם של שרי הפנים והאוצר לא פחות מ-114 בקשות של רשויות מקומיות לשינויים בארנונה למגורים ולעסקים, באופן שיאפשר להן להעלות את המס למגזר העסקי ולתושבים. חישובים שנעשו באיגוד העלו כי אם בקשות אלה יאושרו - הרשויות המקומיות ברחבי הארץ ירחיבו ב-2014 את היקף הגבייה שלהן מהציבור בכ-156 מיליון שקל.

את הקמפיין מוביל משרד הפרסום אשכנזי זלצמן, ומשתתפים בו בעלי עסקים, שחקנים, חיילי מילואים, קשישים ועוד, שכותבים את מסריהם בנושא זה בפוסטים שונים ברשת, תחת כותרת אחידה. "על הציבור הרחב ועל בעלי העסקים להתעורר ולהביע מחאה נגד עושק מס הארנונה", אמר היום (א') לין, "זה המס המסוכן ביותר, שעולה בהתמדה, ללא שקיפות, תחת לחצים ומבלי שמשלמי המס אפילו יודעים למה הוא עלה, כשאחת הסיבות להעלאתו היא חריגות וחגיגות שכר במגזר הציבורי".

העירייה מוצצת לכולם את הדם
 העירייה מוצצת לכולם את הדם