עובדי ערוץ 1 החשיכו מסך: משחק הכדורסל לא שודר

זאת לאחר שמפגש מו"מ נוסף בין עובדי רשות השידור, שר התקשורת ארדן, יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ובכירים באוצר הסתיים ללא תוצאות

מחאת עובדי רשות השידור / צילום: לי-אור אברבך
מחאת עובדי רשות השידור / צילום: לי-אור אברבך

ועדת הכנסת החליטה היום (ב'), ברוב של 8 תומכים מול 4 מתנגדים, להקים ועדה מיוחדת שתדון בענייני חוק רשות השידור.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס" מי שתעמוד בראש הוועדה היא ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ויהיו חברים בה חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה.

ההסברים להקמת הוועדה המיוחדת הם שמדובר ב"חוק מורכב" הדורש דיונים מיוחדים, ועם זאת על-פי האופוזיציה מדובר בניסיון להתחמק מדיון בוועדת הכלכלה.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, כינה בדיון את ההחלטה "שערורייה", ואמר כי "הקמת ועדה מיוחדת זו הטלת דופי ביו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן. נושא השידור הציבורי תמיד נידון בוןעדת הכלכלה. בכנסת הנוכחית לא מכירים באיזון הקדוש שבין קואליציה לאופוזיציה. לשם מה קמה ועדה מיוחדת? התשובה ברורה: כדי שראש הממשלה ישלוט בשידור הציבורי".

ח"כ אלהרר מסרה כי "הגיעה העת להחזיר לציבור את השידור הציבורי בישראל. אני מודה לשר ארדן על האמון שנתן בי ומתחייבת לפעול להעברת חוק נכון והוגן, אשר יתחשב בכל הגורמים המעורבים בדבר ויבטיח לאזרחי ישראל שידור ציבורי איכותי ובלתי תלוי".

החשכת מסך

בתוך כך, היום התקיים מפגש משא-ומתן נוסף בין עובדי רשות השידור, שר התקשורת גלעד ארדן, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובכירים באוצר.

הישיבה הסתיימה בלא תוצאות משמעותיות, ובסופה הודיעו עובדי רשות השידור כי בשעות הקרובות ייפסקו שידורי קול ישראל וערוץ 1, ובמסגרת זו לא ישודר היום משחק הכדורסל במסגרת חצי גמר הפלייאוף של ליגת העל, בין מכבי חיפה להפועל ירושלים.

מלשכת שר התקשורת גלעד ארדן נמסר בתגובה: "לצד המחויבות להצלת השידור הציבורי, לביטול האגרה ול-8 מיליון אזרחי המדינה ולתוכן שהם זכאים לקבל מדי ערב על המסך - יש רצון להגיע להסכמות ולהבנות עם העובדים, ולשם כך יימשך המשא-ומתן".