חשבתם שאצלנו יש פקקים? תראו מה קורה במוסקבה

בירת רוסיה זכתה בתואר העיר הדחוסה ביותר בעולם ■ במקום השני: איסטנבול

פקקים בכניסה לניו דלהי / צלם: רויטרס
פקקים בכניסה לניו דלהי / צלם: רויטרס

מוסקבה ידועה לשמצה בפקקי התנועה המשתרכים לאורך הכבישים המהירים שלה. עכשיו היא גם זוכה בתואר העיר הגרועה בעולם בדחיסות כלי רכב.

בבירת רוסיה שוררת רמת דחיסות ממוצעת של 74 אחוז והיא ניצבת בראש מדד התנועה הגלובלי שמפרסמת יצרנית ה-GPS ההולנדית TomTom.

המדד משווה בין זמני נסיעה במהלך השעות הפנויות לזמני הנסיעה בשעות השיא ב-60 ערים ברחבי העולם.

נסיעות בכבישים המהירים של מוסקבה במהלך שעות השיא של הבוקר או הערב אורכות כ-74 דקות יותר עבור מסלול של שעה, לעומת הזמנים שבהם אין עיכובים בתנועה. ואילו העיכוב השנתי המצטבר עבור נסיעה יומיומית בת 30 דקות מגיע ל-128 שעות.

"אנו יודעים כי במהלך השנים האחרונות חלה עלייה מאסיבית בבעלות על כלי רכב ברוסיה, ובמיוחד במוסקבה", אומר ניק קוהן, מומחה לצפיפות תנועה גלובלית ב-TomTom. "לא מדובר רק בכבישים הראשיים, המאופיינים בדחיסות רבה מאוד, אלא גם בכבישים המקומיים. אם אתם מנווטים דרך מוסקבה, לא קיימות חלופות מהירות רבות".

במקום השני נמצאת איסטנבול עם שיעור דחיסות של 62 אחוז. כאן מבלים הנהגים 66 דקות נוספות לשעה בנסיעות הנערכות בשעות השיא של הבוקר או הערב בהשוואה לשעות שבהן התנועה דלילה. העיכוב השנתי המצטבר לנסיעה של 30 דקות הוא 120 שעות.

בדומה למוסקבה, גם באיסטנבול חלה צמיחה כלכלית עצומה, שהעלתה את מספר האנשים המועסקים. "הצמיחה במקומות העבודה, הגידול באוכלוסייה, ונוסף על כך, הגידול במספר בעלי הרכב, כל אלה חוברים יחד ליצירת מצב מאתגר למדי עבור הנהגים והרשויות המקומיות", אומר קוהן.

גם מדינות אמריקה הלטינית מראות רמות דחיסות גבוהות: ריו דה ז'נירו (55 אחוז), מקסיקו סיטי (54 אחוז) וסאו פאולו (46 אחוז).

אין קיצורי דרך

אבל נסיעה בקיצורי דרך לא תעזור לנהגים להימנע מפקקי התנועה המזדחלים של הערים הללו. נהגים שייסטו לרחובות הצדדיים של העיר ייתקלו בתנועה רבה יותר. הדחיסות בכבישים הצדדיים גרועה מאשר בראשיים, כך לפי המחקר. והאמת היא שאלה הבוחרים בקיצורי דרך מוסיפים למעשה 50% לזמן הנסיעה שלהם.