התשובה לאיחוד: מכרזים לבניית מאות יח"ד ביו"ש וירושלים

אורי אריאל: "המהלך הוא תגובה ציונית הולמת לממשלת הטרור הפלסטינית. אני מאמין שהשיווקים הללו יהיו רק ההתחלה"

אורי אריאל / צילום: רפי קוץ
אורי אריאל / צילום: רפי קוץ

אחרי חודשים של הקפאה בהליכי הבנייה מעבר לקו הירוק, משרד השיכון פרסם אתמול מכרזים לבניית 1,500 יחידות דיור חדשות ביהודה, שומרון וירושלים. השיווקים כוללים 223 יחידות באפרת, 484 בבית"ר עילית, 38 יחידות באדם, 76 יחידות באריאל ו-400 יחידות ברמת שלמה בירושלים.

"המהלך הוא תגובה ציונית הולמת לממשלת הטרור הפלסטינית", אמר שר השיכון אורי אריאל עם פרסום המכרזים, "אני מאמין שהשיווקים הללו יהיו רק ההתחלה".

ההודעה על חידוש הבנייה הישראלית במספר יישובים בגדה המערבית מגיעה אחרי ההכרזה הרשמית של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, לפיה ארה"ב תנהל מגעים רשמיים עם ממשלת האחדות של פת"ח-חמאס.

"הממשל האמריקני יעבוד עם הממשלה הפלסטינית החדשה", הצהיר אמש קרי במהלך ביקור נדיר בביירות. "על סמך מה שאנחנו יודעים עכשיו לגבי הרכבה של ממשלת הטכנוקרטים הזאת, זה שאין בה שרים הקשורים לחמאס. נעבוד איתה לפי הצורך ובאופן הולם ונעריך אותה מדי יום ביומו".

סגנית דוברת מזכיר המדינה, מארי הארף, הבהירה אמש כי לפי העמדה האמריקנית, "ממשלת המעבר לא נתמכת בידי חמאס". היא הדגישה כי הממשלה מורכבת ברובה מאנשים שאינם משויכים פוליטית, ועיקר תפקידם הוא הההכנות לבחירות לפרלמנט.

לפני כשבוע נפגשו ראשי המתנחלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודנו בנושא הבנייה מעבר לקו הירוק. בפגישה הוצגו נתונים המלמדים על הקפאה בפועל של כל הליכי השיווק, התכנון והבנייה מעבר לקו הירוק מזה חודשים. באותה פגישה טען בפניהם נתניהו כי על ישראל לעשות כעת את השיקול המתבקש אל מול הלחץ הבינלאומי לאור כישלון השיחות והוא "אי משיכת אש" לסוגיית ההתנחלויות שהיו מי שביקשו לתלות בה את כישלון המו"מ.