פרשת הולילנד: מחר אמור להיגזר עונשו של אורי לופוליאנסקי

לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, הורשע בלקיחת שוחד באמצעות תרומות שהעביר לבקשתו עד המדינה שמואל דכנר לארגון יד שרה ■ גזר דינו הופרד מגזר הדין של יתר הנאשמים בפרשת הולילנד לאור מצבו הבריאותי

יום הדין של אורי לופוליאנסקי: מחר (ב') יגזור שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, את עונשו של אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, שהורשע במשפט פרשת הולילנד בלקיחת שוחד של כ-2 מיליון שקל באמצעות תרומות שהעביר לבקשתו עד המדינה המנוח, שמואל דכנר, לארגון יד שרה. יד שרה הוא ארגון הסעד אותו הקים לופוליאנסקי ואשר מהווה את מפעל חייו.

בהכרעת הדין במשפט הולילנד קבע רוזן כי לופוליאנסקי היה מודע לתרומות הגדולות שהועברו ליד שרה, ופעל בניגוד לאמות-מידה ראויות. עוד קבע השופט כי לופוליאנסקי היה מודע לכך שהתרומות התקבלו בזכות תפקידו בעירייה. "עד המדינה דכנר דיבר אמת בנוגע לתרומות לארון הקודש, לבית-הכנסת וליד שרה", קבע רוזן. ‏

גם עונשו של אברהם פיינר, חבר מועצת עיריית ירושלים שהורשע בלקיחת שוחד של 700 אלף שקל מיזמי פרויקט הולילנד, ייגזר מחר.

גזרי הדין של לופוליאנסקי ושל פיינר הופרדו מגזר הדין של יתר הנאשמים בפרשת הולילנד, לאור מצבם הבריאותי הקשה של השניים ובשל רצונו של השופט לברר אפשרות לביצוע עבודות שירות במקום מאסר מאחורי סורג ובריח.

יצוין כי במהלך המשפט רמז רוזן כי בכוונתו להקל עם לופוליאנסקי, בין היתר מכיוון שהוא לא לקח כספים לכיסו, ואלה נותבו באמצעות יד שרה למען החברה, וכן לאור מצבו הבריאותי.