המשטרה: מצאנו 600 אלף דולר בכספת של בן-אליעזר

מקור הכספים אינו ברור ■ בן-אליעזר טען בחקירתו כי יש בכספת סכום קטן בהרבה ■ מקורבי בן-אליעזר: "לכל שקל שיש לפואד יש כתובת, והוא ממוסמך ושקוף" ■ עורך דינו: "הביקור בכספת היה מתוכנן ולא 'פשיטה משטרתית'"

בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי
בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי

מסתעפת חקירת ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר: יומיים אחרי שבן-אליעזר החליט לפרוש מהמרוץ לנשיאות המדינה, לאחר שנחקר באזהרה במשטרה בחשד כי קיבל כ-1.4 מיליון שקל בניגוד לדין מאיש העסקים אברהם נניקשווילי לצורך רכישת דירת פנטהאוז בפרויקט יוקרתי ביפו, חושדת המשטרה כי בן-אליעזר החזיק מאות אלפי דולרים בכספת בבנק דיסקונט בירושלים.

מקור הכספים אינו ברור. בן-אליעזר טען בחקירתו במשטרה כי יש בכספת סכום קטן בהרבה.

הדבר נחשף לראשונה על-ידי עדי מאירי, כתבת קול ישראל. כמו כן עלה חשד כי בן-אליעזר הגיש תצהיר שקרי בנוגע לתיק חסוי שמתנהל בבית המשפט.

החקירה נמשכת, והמעורבים בה, בהם בן-אליעזר, צפויים להיחקר שוב בימים הקרובים.

בתוך כך, הגיב היום (ב') בן-אליעזר לראשונה לחשדות נגדו. "נדהמתי לדעת שהמידע אודותיי ישב שנה שלמה אצל המשטרה, והיא לא עשתה איתו דבר", אמר בן-אליעזר. "למה לא קראו לי שנה שלמה לברר את העובדות? מי גרם להם לקרוא לי דווקא עכשיו, 3 ימים לפני הבחירות לנשיאות, כשאני המועמד המוביל?".

"לכל שקל יש כתובת"

גם מקורביו של בן-אליעזר התייחסו היום לפרסומים האחרונים ואמרו: "איננו מתכוונים להיכנס לפרטי החקירה או לשבבי ההדלפות ממנה, אך אנו שבים ומדגישים - לכל שקל שיש לבן-אליעזר ולכל שקל שהופנה לקניית הדירה יש כתובת, והוא ממוסמך ושקוף. אין לנו ספק שבקרוב האמת תצא לאור.

"העובדה שהחומר נגד פואד שכב אצל גורמי אכיפת החוק במשך שנה, ואיש לא עשה איתו דבר - תמוהה ומוזרה, ועל עובדה זו לא יחפו הדלפות מגמתיות ולא מדויקות, בלשון המעטה".

"הדלפה מכוונת"

בתוך כך, עורך דינו של בן-אליעזר, נבות תל-צור, פנה היום לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, בעקבות מה שהוא מכנה "גל הדלפות חסר תקדים", וכתב לו כי "בן-אליעזר העמיד את עצמו לרשות החקירה, על אף ההתראה הקצרה וחרף העיתוי התמוה בו נפתחה החקירה, אך רצונו הטוב ואמונתו בהגינות החקירה נתקלים פעם אחר פעם במסע הכפשה שהולך וגובר, כל זאת בשעה ששאלות רבות בנושאים שהודלפו לתקשורת טרם הוצגו בפניו, וממילא טרם ניתנה לו ההזמנות להסבירם.

"הדברים הגיעו לשיא חדש בהדלפה מכוונת על 'פשיטה משטרתית' על כספת סודית של בן-אליעזר בירושלים. מדובר במעשה שלא ייעשה, שכן הביקור בכספת היה ביקור מתוכנן, אשר תואם מראש עם הח"מ, וזאת בהמשך לדיווח יזום על תוכן הכספת שנמסר למשטרה בעל-פה ובכתב כבר אמש".

המכתב נשלח גם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי.