בארה"ב מגלים את הכדורגל: עלייה בפרסום לקראת המונדיאל

יונדאי תהיה נותנת החסות של הפסקות המחצית בשידורי המשחקים ב-ESPN ■ בשנת 2013 שודרו 3,891 משחקי כדורגל ב-21 ערוצים בארה"ב

למרות שהכדורגל נמצא הרחק בתחתית רשימת ענפי הספורט המועדפים על האמריקאים, ניכרת עלייה הדרגתית בפרסום סביב המשחק, ובעיקר לקראת המונדיאל.

היקף הפרסום על כדורגל עלה ב-43% ל-378 מיליון דולר ב-2013, וזאת בהשוואה לנתונים שהיו סביב המונדיאל הקודם ב-2010. כעת, ההערכות הן כי היקפי הפרסום צפויים לגדול עוד יותר לקראת המונדיאל הקרוב בברזיל שייפתח ביום חמישי.

מסקר שערכה חברת המחקרים נילסן עולה כי 62% מאוהדי הכדורגל שמים לב לחברות וספונסרים אשר תומכים בקבוצה או בנבחרת שהם אוהדים.

לקראת המונדיאל חתמה יצרנית המכוניות יונדאי על חוזה עם ESPN, במסגרתו היא תהיה הספונסרית היחידה של הפסקות המחצית במהלך שידורי המשחקים. מדובר בהסכם אסטרטגי, שכן בניגוד לשאר ענפי הספורט הפופולריים בארה"ב, בכדורגל אין כמעט למפרסמים הזדמנויות להיחשף לצופים במהלך המשחק עצמו, אלא רק במחצית.

לעלייה בהתעניינות סביב המשחק בארה"ב יש ביטוי לא רק לקראת המונדיאל, אלא גם במספר הערוצים שמשדרים כדורגל לאורך השנה. בשנת 2013 שודרו 3,891 משחקים ב-21 ערוצים בארה"ב, עלייה חדה לעומת נתוני 2010.

ההשפעה ניכרת גם על הליגה המקומית, ה-MLS, אשר רשמה עלייה של 24% בשיעורי הצפייה בשנים האחרונות. לדברי עורכי המחקר של נילסן, ייתכן כי אחרי שנים ארוכות ניתן לראות כי הכדורגל סוף-סוף הצליח לתפוס מקום משמעותי בארה"ב.