ובינתיים, באלפיון העליון: מגדלי אקירוב גועשים סביב כרטיסי כניסה חדשים לבריכה; טענות: דיירים ובהם טדי שגיא פעלו בברוטליות נגד מאבטחי הבריכה

יועץ התקשורת של טדי שגיא בתגובה: "המאבטח התנצל על עיכובו בכניסה" ■ דייר במגדלי הפאר: אנשים "התפלחו" לבריכה ■ הצצה למגזין G שיחולק הערב

מגדלי אקירוב / צילום: איל יצהר
מגדלי אקירוב / צילום: איל יצהר

מאז שהסתיימה בנייתם, הפכו שלושת מגדלי אקירוב לאחד מסמליו הבולטים של העושר בישראל וככאלה הם אינם מפסיקים לייצר עניין תקשורתי וציבורי.

ממש על קצה המזלג נזכיר את הדיווחים הרבים על הדייר אהוד ברק שמגוריו במקום זכו בכיסוי מתמשך - הרכישה, המכירה (לטייקון טדי שגיא ב-26.5 מיליון שקלים וברווח גדול) וכמובן הווידוי המתבקש בפייסבוק כי מגוריו במקום גרמו לניתוק ולניכור שלו מחלקים נרחבים בציבור.

אינספור דיווחים הוקדשו לרשימת בעלי הממון שבחרו לגור במגדלים - חיים כצמן, זהר זיסאפל, ראובן אדלר, יוסף גרינפלד, בונה המגדלים אלפרד אקירוב, והרשימה עוד ארוכה להפליא. היה גם המאבק סביב דמי הניהול שמשלמים הדיירים, שחלקם טענו כי הם גבוהים ומופרזים, שאיים להתגלגל לערכאות משפטיות. והיו אפילו כותרות שעסקו בפלילים לאחר פיצוץ מסתורי שאירע במכוניתו של מנהל הבניין, שמיד הציף את העובדה כי במגדלי היוקרה התגורר באותה תקופה גם העבריין עמיר מולנר (באחרונה דווח, אגב, כי בששת החודשים האחרונים הוא מתגורר באי קוסומוי בתאילנד).

מולנר אמנם עזב את מגדלי אקירוב כבר לפני שנים רבות, אולם האיום בפנייה לרשויות החוק על מנת שישליטו סדר, כך נחשף כאן, צץ במהלך החודש האחרון שוב לאחר שבכמה תקריות נפרדות טענו מאבטחים שעובדים בבניין כי דיירים הפעילו נגדם כוח בלתי סביר. המוכר שביניהם הוא לא אחר מטדי שגיא, שבבעלותו מספר דירות במגדלים. מה גורם לדיירים במעוז האלפיון להתנהג בדרך כזאת? ובכן, מדובר בסך הכול בדרישה צנועה של חברת הניהול ונציגות הדיירים שיביאו איתם לבריכה כרטיס מגנטי לצורכי זיהוי.

מתפלחים לבריכה

לקראת הקיץ הנוכחי החליטו הנהלת הבניין ונציגות הדיירים לנסות ולהגביל את מספר המתרחצים בבריכה. דייר שמכיר מקרוב את ההתרחשויות, ושהעדיף שלא להזדהות בשמו, מסביר כי הבריכה אמנם פועלת כל השנה, אך במהלך החורף משתמשים בה רק מעטים. בקיץ, הוא מוסיף, הרמה הגבוהה שמתבטאת בגודל אולימפי, בקפיטריה מצוינת וכו', מושכת מבקרים רבים, שרק מיעוטם דיירים ורובם אורחיהם. הדבר יצר בסופי שבוע עומס שלא היה לרוחם של רבים במגדלים.

בעיה אחרת הייתה אנשים ש"התפלחו" לבריכה, סיטואציה תמוהה בהתחשב במצבם הכלכלי של המעורבים. דייר אחר מתאר: "כרטיסי הכניסה לבריכה לא השתנו בשבע השנים האחרונות. במהלך התקופה הזאת אנשים מכרו דירות והתחלפו, אבל המשיכו לבוא לבריכה למרות שהם לא גרים פה".

לאור התלונות, החליטו נציגות הדיירים והנהלת הבניין לקבוע כללים ברורים מי יוכל להשתמש בבריכה, וכן להנפיק לדיירים כרטיסים מגנטיים חדשים, שבלעדיהם לא יוכלו להיכנס או להכניס אחרים. לפני כמה שבועות, מספר הדייר, נתלו הודעות בעניין במגדלים - בעברית, באנגלית ובצרפתית - וכן נשלחו מיילים, ובהם הדיירים מתבקשים לאסוף את כרטיסי הבריכה שלהם לקראת עונת הרחצה. בסך הכול הונפקו כמעט 1,500 כרטיסים כאלה.

לא כולם אהבו את הנוהל החדש. המקרה הראשון נרשם כבר בתחילת מאי כאשר דייר, עולה מצרפת ששמו שמור במערכת, הגיע לבריכה עם אשתו ובתו וניסה להיכנס ללא כרטיס. המאבטח סירב להכניסו והדייר, במה שתואר בדיווח להנהלת הבניין כ"התנהגות כוחנית וברוטלית", קפץ מעל הגדר, פתח את דלת הכניסה והכניס את אשתו ואת בתו למרות הפצרותיו של המאבטח.

לא חלף שבוע ודייר אחר, צעיר בסוף שנות העשרה שמשפחתו מתגוררת במגדלים, הגיע לכניסה לבריכה כשהוא מלווה בשלושה חברים וביקש להיכנס. לפי הדיווח שהועבר להנהלת הבניין, כאשר מנע ממנו המאבטח ב"גופו" את הכניסה, ניסה הדייר להפעיל כוח, צעק, קילל ואיים בפיטורים על העובד. כשגם זה לא הועיל, לפי אותו הדיווח, קפץ הצעיר מעל הגדר ונכנס יחד עם חבריו לבריכה. מספר עובדים וכן דייר ניסו לשכנע אותו לעזוב, אולם הוא סירב וקילל גם אותם. הצעיר זומן לשיחת נזיפה אצל קב"ט הבניין ולפי מה שנמסר להנהלה הובהר לו מפורשות כי אם יחזור על התנהגות זו תוזמן משטרה.

עוד שבוע חלף ולכניסה לבריכה הגיע טדי שגיא, שבבעלותו כאמור מספר דירות במגדלים אך הוא אינו מתגורר שם. בדיווח שנמסר להנהלת הבניין נטען כי לאחר שנמנעה ממנו הכניסה הוא לכאורה "הפעיל כוח בלתי סביר" ו"דחף בברוטליות" את המאבטח. זמן מה אחר כך, נטען בדיווח, הצטרף אליו דייר נוסף ויחד הם הפעילו לכאורה "כוח בלתי סביר ואלימות פיזית ומילולית כלפי המאבטח".

הדן אורנשטיין, יועץ התקשורת של טדי שגיא בתגובה: "מאבטח הבריכה התנצל בפניו של טדי שגיא על התנהלותו ועיכובו בכניסה שלא לצורך, גם לאחר שזוהה על ידו באופן מלא. טדי שגיא ביקש לבקר את ילדתו אשר שהתה במתחם הבריכה ולא היה מודע לנוהל הכניסה והכרטיסים החדש".

חלק מהדיירים בבניין שעימם שוחח G על הדברים הפגינו סלחנות רבה כלפי האלימות שנטען שהופנתה לעבר המאבטחים. "מחלת ילדות" של הנפקת כרטיסי בריכה לדיירים ולמורשים, הגדיר זאת אחד מהם, ועל פנייה לרשויות החוק - כמו שאולי היה קורה בכל מקום אחר - איש לא חושב.

במקרה של שגיא, טוען הדייר שמעורה בפרטים, מאחר שהוא לא מתגורר במגדלים, "הוא בכלל לא ידע על זה שצריך להנפיק כרטיס בריכה ואפשר להבין. יש לו כאן כמה דירות - יש לו כאן בת, שמתגוררת עם האימא שלה, והוא מורשה להיכנס לבריכה גם מכוח זה שההורים שלו גרים כאן. באותו יום שקרה המקרה, הוא הגיע לראות את הבת שלו, אז הדבר האחרון שהיה לו בראש זה להחזיק כרטיס של הבריכה. זו הייתה תקרית מיותרת".

- למה אתה מתכוון במיותרת?

"במקרה הזה היה מקום להפעיל שיקול דעת, ולברר".

- למה זה שונה מהמקרים האחרים?

"כי במקרים האחרים היו כרטיסים, כך הם אמרו. רק לא התחשק להם לעלות לדירות שלהם להביא את הכרטיס. במקרה של שגיא לא היה לו כרטיס, והמאבטח היה יכול לברר ולוודא שאכן מגיע לו להיכנס".

נציגות הדיירים בבניין ביקשה למסור מיוזמתה בעניינו של שגיא כי "העניין נבע מאי הבנה ואנחנו מצטערים על כך. ההדורים בין כל הגורמים יושרו, לשביעות רצונם של כל המעורבים". ביחס לתקריות האחרות לא נמסרה התייחסות.

עוד מאבטחים

למרות הסלחנות, הנהלת הבניין ונציגות הדיירים לא נשארו אדישים למהומה, והם מתכוונים לחזור ולדון בשאלות העולות (לטעמם כמובן) מהדברים. למשל, מה קורה במקרה של דייר שבורך במשפחה גדולה - בעיקר נכדים במקרה של מגדלי אקירוב - ומדי שבת מבקש להביא את כולם. או מה קורה כאשר דיירים ללא משפחה מבקשים לארח בבריכה חברים במקום המשפחה. "הבריכה פעילה כבר עשר שנים והיו אליה עשרות אלפי כניסות", מסכם מבחינתו את הפרשה הדייר המעורב. "פה ושם היו כמה אינצידנטים. קורה. עכשיו העניינים סודרו. אף אחד לא נפגע ואני מניח שבכך הדברים הסתיימו. בסך הכול, הדיירים מבינים שזה לטובתם".

ובכל זאת, ורק ליתר ביטחון, כמובן, מתכוונים במגדלים לתגבר את האבטחה בכניסה לבריכה, ומסוף החודש הנוכחי ועד סוף הקיץ יוצבו בכניסה שני מאבטחים במקום אחד. עלות האבטחה הזאת מתקרבת, לפי אחד המעורבים, לכ-50 אלף שקלים לחודש. בסטנדרטים של אקירוב זה כנראה כסף קטן.