מדד אמון הצרכנים: התפנית החלה?

מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, עלה במאי זה החודש הרביעי ברציפות. המדד טיפס ב-1.2 נקודות ל-80 נק' (1996 = 100 נק') אחרי עלייה של 2 נק' באפריל ועלייה של 3 נק' במארס. בארבעת החודשים האחרונים השלים המדד עלייה של 10.8 נק', אך נותר נמוך ב-0.7 נק' מרמתו באוקטובר אשתקד.■ לקריאת החוברת המלאה

נתון המגמה של המדד, שמבוסס על ממוצע נע תלת-חודשי, עלה מאי ב-2 נק' ל-76.4 נק', אחרי עלייה של 3.1 נק' באפריל ועלייה של 2 נק' במארס. הדבר מחזק את הטענה שבחודשים האחרונים הציבור מתרחק מהעמדה הפסימית שאפיינה את המחצית השנייה של 2013, ומאמץ הערכות חיוביות יותר, אם כי השינויים בכיוון זה הם עדיין איטיים וקטנים.

כפי שיודגש להלן, הירידה בצריכה ברבעון הראשון של 2014, בשיעור של 2% לשנה על פי אומדני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משקפת במלואה את אותה פסימיות של סוף 2013 עליה הצביע ממד אמון הצרכנים של גלובס. מכאן החשיבות של המגמה של החודשים האחרונים, אשר יכולה להצביע על בלימת הירידה בביקוש של משקי בית. ■ לקריאת חוברת המדד המלאה