בת ים: 4,028 דירות במגדלי 42 קומות ו-2,000 חדרי מלון

העירייה אישרה תכנית בי/410 לבניית רובע חדש בדרום מערב העיר - פארק הים ■ ראש העיר בפועל: "הבנייה מחדשת את העיר, מעצימה את הדימוי החיובי שלה ומאפשרת לצעירים שגדלו בה לשוב אליה"

הדמייה של תכנית לבניית 4000 יחד בדרום מערב בת ים 2  / צילום: THE CUBE
הדמייה של תכנית לבניית 4000 יחד בדרום מערב בת ים 2 / צילום: THE CUBE

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבת ים פרסמה אתמול (ג') ברשומות הודעה בדבר אישור תכנית בי/410 לבניית רובע חדש בדרום מערב העיר בת ים - פארק הים. מדובר באישור סופי של המתחם בן 600 הדונמים שאושר בוועדה המחוזית כבר לפני כחמש שנים ואישורו התעכב בשל שינויים בתכנון המפורט שנגעו למספר יחידות הדיור כמו גם למהלכים שבוצעו מול בעלי הקרקע. השטח האמור ממוקם בסמוך לקו החוף בדרום מערב העיר בגבול השטח המוניציפאלי של העיר ושכנתה ראשון לציון. רוב המגרשים נמצאים בבעלות פרטית.

התוכנית הכוללת תאפשר הקמת 4,028 יחידות דיור למגורים וכ-2,000 חדרי מלונות בארבעה בתי מלון שונים. על פי תוכנית הבינוי ברובע העירוני החדש, שתוכנן בידי האדריכל עמי שנער, יוקמו בנייני מגורים נמוכים בני 3 עד 4 קומות לצד מגדלי מגורים בגובה של בין 16 קומות ל-42 קומות. כאמור, מלבד יחידות הדיור המתוכננות, התוכנית תאפשר הקמתם של בתי מלון עד גובה של 14 קומות וכ-500 חדרים בכל אחד מהם.

מעיריית בת ים נמסר היום כי על פי התכנון, 20% מיחידות הדיור בשכונה יוקצו לדירות קטנות בשטח של כ-75 מ"ר. עוד נמסר כי בכוונת העירייה לחייב את היזמים והקבלנים לעמוד בתנאים של בנייה ירוקה כגון התקנת מערכת שינוע אשפה פנאומטית שתאפשר שאיבה מרוכזת מחוץ לשכונה.

"לבנייה באזורים החדשים של העיר תפקיד חשוב. היא מעשירה את תקציבי הפיתוח של העיר, מחדשת אותה, מעצימה את הדימוי החיובי שלה ומאפשרת לצעירים שגדלו בה לשוב אליה", כך אמר היום ראש העיר בת ים בפועל, יוסי בכר.